خبرگزاری کار ایران

عقب‌نشینی آمازون از بزرگ‌ترین بازار خرید جهان

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۹۷۶

آمازون در ماه های آتی دفتر خود در چین را خواهد بست به این معنی که مشتریان چینی دیگر نمی‌توانند از فروشندگان چینی در این کشور خرید کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، آمازون در بیانه‌ای اعلام کرد که فروشندگان چینی در وبسایت چینی این شرکت قادر به فروش محصولات خود نخواهند بود.

آمازون دلیل خود را از این تصمیم اعلام نکرده است ولی تاکید کرده است که تمرکز خود را بر خرید مشتریان چینی از دیگر کشورها و انتقال آن به چین خواهد گذاشت.

آمازون در حال رقابت با غول فروش اینترنتی چین مانند «علی بابا» است.

آمازون ۱۵ سال پیش در پی خرده فروشی برای یک کتابفروشی وارد بازار چین شد. مقام‌های این شرکت می‌گویند در مقایسه با رقبای داخل چین بازار بسیار محدودی را در دست دارند.

مطابق  گزارش انجمن فروشندگان اینترنتی بازار خرده فروشی در چین بسیار بزرگ است و به حدود دو تریلیون دلار در سال می‌رسد. بازار ایالات متحده تنها یک چهارم آن است.

بیش از نیمی از خرید های اینترنتی چین توسط علی بابا انجام می‌شود و یکی از دیگر رقبای مهم چین «جی دی» یا JD.COM  است.

«بن کاوندر» تحلیلگر بازار چین در موسسه تحقیقات چین می‌گوید «رقابت بین شرکت‌های بومی بسیار زیاد است و آمازون از نوعی عدم شهرت در آنجا رنج می‌برد. از طرفی آمازون باید کلی برای تبلیغات هزینه کند تا بتواند با شرکت‌های داخلی بر سر قیمت رقابت کند.»

کاربران سایت چینی از ۱۸ جولای به بعد محصولات را تنها میتوانند از وبسایت جهانی آمازون دنبال کنند.

آمازون تاکید کرد که ما در چند سال گذشته بر خرید های فرامرزی تمرکز کرده بودیم که نتیجه خوبی هم از آن گرفته بودیم. ما هنوز به دیگر سرویس‌هایمان در چین همچون خدمات «کلود» و فروش کتابخوان‌های الکترونیکی درآنجا ادامه خواهیم داد.

در ادامه آمازون می‌گوید که ما بنیان‌های قوی را برای سرمایه‌گذاری در چین احداث کرده‌ایم و می‌دانیم که آینده خوبی در چین خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز