خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال گزارش داد:

حمایت مالی عربستان از حمله به طرابلس/ کاخ الیزه محل رفت و آمد نیروهای حفتر شده است

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۰۵۲

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا تأکید کرد که عربستان سعودی متعهد به حمایت مالی از حمله فرمانده ارتش ملی به طرابلس شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت که عربستان سعودی متعهد به حمایت مالی از حمله «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش ملی لیبی به شهر طرابلس شده است.

یک روزنامه ایتالیایی نیز فاش کرد که دو نماینده حفتر با هدف کسب موافقت فرانسه با حمله به طرابلس به این کشور سفر کردند. 

وال استریت ژورنال به نقل از دو مقام سعودی نوشت که ریاض به حفتر قول داده که چند میلیون دلار برای حمایت مالی از عملیات نظام حفتر به منظور بازپس گیری طرابلس به وی پرداخت کند.

این روزنامه افزود که حفتر پیش از این در ۲۷ ماه مارس با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور و همچنین وزیر کشور و رئیس اطلاعات سعودی دیدار کرده بود.

در همین راستا، روزنامه ایتالیایی «لا ریپوپلیکا» نیز از دیدار نمایندگان حفتر از پاریس به منظور کسب موافقت کاخ الیزه با حمله نیروهای وی به طرابلس خبر داد.

به گزارش این روزنامه،‌ دیدار مذکور هفته گذشته چند ساعت پس از آغاز حمله به طرابلس در تاریخ چهارم آوریل صورت گرفت.

لا ریپوپلیکا نوشت که این اطلاعات را از طریق رهگیری هواپیما توسط سایت «فلایت رادار» که حرکت تمام هواپیماهای شهری و تجاری جهان را رصد می‌کند، به دست آورده است. 

این روزنامه ایتالیایی در ادامه نوشت که پس از آن نیز بلافاصله اخباری را در تأکید این دیدار از یک مقام دیپلماتیک در کاخ الیزه دریافت کرده است. 

روزنامه مذکور نوشت که نمایندگان حفتر چند ساعت پس از اعلام خبر حمله به طرابلس در پاریس حضور داشته و هواپیمای آنها فرودگاه بین المللی «اورلی» را بامداد جمعه به مقصد شهر بنغازی ترک کرده است. همچنین «صدام» پسر حفتر نیز در این هیأت حضور داشته است. 

لا ریپوپلیکا نوشت که هیأت مذکور دوشنبه گذشته با همان هواپیما به منظور مذاکره با «جوزپه کونته» رئیس جمهوری ایتالیا برای آتش‌بس احتمالی در طرابلس، به رم پایتخت این کشور سفر کردند.

مقام‌های فرانسه پیش از این آگاهی قبلی از طرح حمله به طرابلس را تکذیب و تأکید کرده بودند که هیچ فعالیت پنهانی و محرمانه در لیبی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز