خبرگزاری کار ایران

ضرب الاجل ۷۲ ساعته متحدان حفتر برای ورود به طرابلس یا توقف عملیات نظامی

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۵۰۶

متحدان فرمانده ارتش ملی لیبی برای وی به منظور تسلط کامل بر پایتخت یا اتمام عملیات و بازگشت به پایگاه‌های خود در شرق این کشور ضرب الاجل ۷۲ ساعته تعیین کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، نیروهای وابسته به «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش ملی لیبی همزمان با تعیین ضرب الاجل ۷۲ ساعته توسط متحدانش برای تسلط کامل بر طرابلس یا توقف فوری عملیات و بازگشت به مقر خود در شرق این کشور، حملات خود را کاهش و از شدت خشونت کم کردند. 

بنا به گزارش منابع دیپلماتیک اروپایی در قاهره، متحدان خلیفه حفتر که از حمله نظامی به طرابلس حمایت کرده بودند، تحت فشارهای بین‌المللی و ترس از تصمیم سازمان ملل برای تحریم نیروها یا هر حمله بین‌المللی به آنها به ویژه پس از کشته شدن تعدادی از شهروندان غیر نظامی در بمباران هواپیماهای وابسته به حفتر از او خواستند که هر چه سریع‌تر به عملیات نظامی پایان دهد. 

در همین راستا یک منبع دیپلمات مصر فاش کرد که حفتر از متحدانش و  در صدر آنها قاهره خواسته که به منظور پیشروی زمینی گسترده و تسلط بر شهرها و مناطق استراتژیک یا ورود به پایتخت و تسلط بر آن به وی سه روز مهلت دهند. 

قاهره نیز با درخواست وی موافقت کرده و مجوز آن را از کشورهای منطقه طی ساعات گذشته گرفته است. 

متحدان حفتر تأکید کرده‌اند که پس از پایان مهلت تعیین‌شده در صورت حصول هر نتیجه‌ای باید عملیات متوقف شود. پیش بینی می‌شود که دستگاه‌های مصر حمایت گسترده‌ای از نیروهای حفتر برای تحقق اهدافشان تا پیش از اتمام مهلت تعیین‌شده داشته باشند.

این در حالی است که شورای ریاستی دولت وفاق ملی از موضع دولت آمریکا در دعوت از حفتر برای توقف عملیات نظامی در طرابلس استقبال کرد، اما نیروهای حفتر حملات خود به فرودگاه بین‌المللی معیتیقه را افزایش و آن را بمباران کردند. 

منابع آگاه دیپلماتیک مصر پیش از این از تماس‌های تلفنی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل و «غسان سلامه» فرستاده ویژه این سازمان در امور لیبی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر و «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی، ‌دو متحد اصلی حفتر به منظور قانع کردن وی برای توقف حمله نظامی به طرابلس خبر داده بودند. 

منابع نزدیک به نیروهای حفتر در شرق لیبی از وجود فرماندهان نظامی بلندپایه مصر در اتاق عملیات مرکزی خبر دادند که تحرکات اخیر را در چارچوب توافق از قبل تعیین شده اداره می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز