خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه آمریکا:‌

حمله ارتش ملی لیبی به طرابلس را محکوم می‌کنیم/ نیروهای حفتر باید به مقر پیشین خود بازگردند

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۶۶۲

ایالات متحده با عملیات ارتش ملی لیبی در طرابلس به شدت ابراز مخالفت کرد و به توقف فوری حمله فرا خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور نسبت به عملیات جنگی در نزدیکی طرابلس به شدت ابراز نگرانی می‌کند. 

در این بیانیه که رسانه‌های آمریکا و همچنین سفارت واشنگتن در طرابلس آن را منتشر کرده‌اند، آمده است: «ایالات متحده با حمله نظامی نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی در شرق این کشور به شدت مخالف است و به توقف فوری هر نوع عملیات نظامی علیه طرابلس و بازگشت به مواضع پیشین فرا می‌خواند».

نیروهای ارتش ملی لیبی از روز پنج شنبه گذشته عملیات کنترل طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را آغاز کرده و نیروهای حفتر با اشاره به گروه‌های متعدد مسلح در این شهر مدعی شده‌اند که هدف آنها از این حمله، آزاد سازی شهر از دست تروریست‌هاست».

پیش از این نیز فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا از عقب‌نشینی گروهی از نیروهای خود از طرابلس در واکنش به شرایط امنیتی موجود و تنش‌های روزافزون در پایتخت لیبی خبر داده بود.

آمریکا از طریق انتشار بیانیه‌های متعدد از جمله بیانیه گروه هفت (جی ۷) با حمله نیروهای حفتر به طرابلس به شدت مخالفت کرده و به آنها نسبت به پیامدهای ادامه عملیات هشدار داده است. 

واشنگتن همچنین بر ادامه حمایت از دولت وفاق ملی که در عرصه بین‌المللی به رسمیت شناخته شده، تأکید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز