خبرگزاری کار ایران

هشدار جاستین ترودو نسبت به دخالت روسیه در انتخابات کانادا

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۸۲۴

نخست وزیر کانادا روز گذشته- جمعه نسبت به خطر دخالت روسیه در انتخابات پارلمانی آینده این کشور که احتمالا در پاییز برگزار می شود، هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا با هشدار نسبت به خطر دخالت روسیه در انتخابات پارلمانی این کشور گفت: «در سال‌های اخیر شاهد افزایش دخالت قدرت‌های خارجی در کنش‌های دموکراتیک بوده‌ایم».

وی تصریح کرد: «ما به وضوح مشاهده کردیم که کشورهایی مانند روسیه پشت صحنه بسیاری از حملاتی قرار دارند که موجب ایجاد اختلاف و تفرقه به ویژه از طریق رسانه‌های شبکه‌های اجتماعی شده‌اند». 

ترودو در ادامه افزود: «کارینا گولد، وزیر نهادهای دموکراتیک کانادا به دنبال بررسی راه‌هایی مهم در جهت تضمین این مساله است که انتخابات پارلمانی توسط خود کانادایی‌ها برگزار شود و در آن دخالتی صورت نگیرد. این دقیقاً انتظار مردم کاناداست».

«کریستیا فریلند»، وزیر خارجه کانادا نیز گفته بود که مداخله خارجی در انتخابات پارلمانی آینده این کشور بسیار محتمل است.

فریلند در حاشیه نشست گروه هفت در شمال فرانسه گفت: «ما بسیار نگران هستیم، موضوع دخالت خارجی را بسیار جدی می‌دانیم و معتقد هستیم که تا کنون برخی قدرت‌های خارجی برای تزلزل دموکراسی ما تلاش‌هایی کرده‌اند». 

وی در ادامه افزود: «در بسیاری از دموکراسی‌های آزاد شاهد تلاش‌های گسترده‌ای برای تحقق نتیجه مشخص در انتخابات هستیم و این تلاش‌ها به دذنبال چند قطبی کردن جوامع ما هستند». 

اوتاوا در پایان ماه ژانویه از تشکیل دستگاه ویژه مبارزه با دخالت بیگانگان در انتخابات آینده خبر داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز