خبرگزاری کار ایران

طرح پنتاگون برای خروج نظامیان آمریکا از افغانستان طی ۵ سال آینده

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۴۱۷

بر اساس طرح جدید پیشنهادی از سوی واشنگتن در مذاکرات صلح افغانستان، تمامی نیروهای نظامی آمریکا قرار است طی پنج سال آینده از این کشور خارج شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی با اعلام این‌که تمام نظامیان آمریکایی طی پنج سال آینده از افغانستان خارج می‌شوند، تاکید کرده است که این پیشنهاد در جریان گفت‌وگوهای صلح با طرف‌های درگیر در مناقشه افغانستان مطرح شده است. بر اساس این گزارش، مذاکرات اخیر صلح قرار است به تشکیل دولتی در کابل منجر شود که تقسیم قدرت با طالبان بخشی انکار ناپذیر از آن به شمار می‌رود.

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز همچنین آمده است که دیگر نظامیان عضو نیروی حمایت قاطع ناتو در افغانستان پس از برقراری ثبات در این کشور همزمان با نیروهای آمریکایی خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

این طرح در حال حاضر تحت بررسی متحدان اروپایی ناتو قرار دارد و جزئیات بخشی از آن قرار است در اختیار دونالد ترامپ قرار گیرد. این در حالی است که رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به نقش پایدار و مداوم نظامیان آمریکایی در نبردهای برون‌مرزی بدبین است.

خروج نیمی از ۱۴ هزار نظامی آمریکایی از خاک افغانستان طی ماه‌های آینده بخشی از این طرح به شمار می‌رود که خبرهای مربوط به آن پیشتر از سوی کاخ سفید رسانه‌ای شده بود.

بر این اساس، حدود هشت هزار و ۶۰۰ سرباز اروپایی و استرالیایی عضو نیروی حمایت قاطع ناتو وظیفه خواهند داشت ضمن تربیت و آموزش نیروهای عضو ارتش افغانستان مسئولیت بخش عمده‌ای از عملیات محول شده به نظامیان آمریکایی بر ضد حملات تروریستی را برعهده گیرند.

گزارش نیویورک‌تایمز در باره خروج تمامی نیروهای نظامی آمریکا از خاک افعانستان ظرف پنج سال آینده در حالی منتشر می‌شود که نمایندگان طالبان پیشتر در جریان مذاکرات صلح با نماینده آمریکا خروج تمامی نیروهای خارجی از خاک این کشور را شرط اساسی برای برقراری صلح اعلام کرده بودند.

طالبان در تازه‌ترین دور گفت‌وگوهای صلح در قطر با «زلمای خلیل‌زاد» فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان نحوه خروج نیروهای خارجی و ضمانت این کشورها برای عدم استفاده از خاک افغانستان جهت حمله به دیگر کشورها را از جمله مهمترین محورهای مذاکرات اعلام کرده بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز