خبرگزاری کار ایران

دیدار ترامپ از پنتاگون برای دریافت نتایج بازبینی سامانه‌های دفاع موشکی

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۶۹۲

مقام‌های آمریکا اعلام کردند که رئیس‌جمهوری این کشور امروز- پنجشنبه- به منظور دریافت نتایج بررسی کامل سامانه‌های ضد موشکی از وزرات دفاع بازدید خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا امروز- پنجشنبه- به منظور بررسی کامل سامانه‌های ضد موشکی این کشور از وزارت دفاع (پنتاگون) دیدار خواهد کرد.

ترامپ سال ۲۰۱۷ دستور بررسی تکنیک‌های دفاع موشکی آمریکا و روش استفاده از آنها در مقابله با تهدیدهای متغیر را صادر کرده بود.

در خلاصه این بازبینی که خبرنگاران پنتاگون نیز آن را دریافت کرده‌اند، آژانس دفاع موشکی حوزه‌هایی را که برای گسترش آن فعالیت می‌کند، مشخص کرده است.

چین و روسیه در صدر گسترش موشک‌های با سرعت بالا قرار دارند که قادر هستند مسیر خود را تغییر داده و به این ترتیب به سختی مورد هدف قرار می‌گیرند.

پنتاگون نیز روش‌های تقویت قدرت خود را برای ردیابی چنین موشک‌هایی بررسی و با استفاده از سنسورهای موجود در فضا در این زمینه تحقیق می‌کند.

آژانس دفاع موشکی پژوهشی را برای ارزیابی فواید ایجاد سامانه رهگیری موشکی در فضا انجام خواهد داد.

پنتاگون همچنین بر موضوع گسترش تجهیزاتی برای ضربه زدن به موشک‌های بالستیک بلافاصله پس از پرتاب آنها تمرکز کرده است.

ممکن است آژانس دفاع موشکی از طریق حمله به موشک‌ها که در حال حاضر در در مرحله تقویت هستند،‌ پس از شلیک یک لایه حفاظتی برای آمریکا اضافه کند. 

یکی از ابزارهای انجام این هدف، افزودن نوع جدید از موشک‌ها به جنگنده‌های F-۳۵ است که مانند جنگ فرضی با کره‌شمالی اقدام به گشت‌زنی در نزدیکی مکان احتمالی پرتاب آنها می‌کند.

این آژانس همچنین به دنبال راه هایی برای افزایش قابلیت‌های «انرژی هدایت شده» - یا لیزر - در موشک‌های بالستیک است.

قرار بود نتایج این بررسی سال گذشته اعلام شود اما با تاخیرهای مکرر، منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز