خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع روسیه: جنگ در سوریه با مبارزه مسلحانه کاملا متفاوت است

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۱۱۴

وزیر دفاع روسیه امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد که بحران سوریه نشان داد جنگ در جهان مدرن اشکال جدیدی پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در مراسم افتتاح دوره بسیج اجرایی فرماندهی نیروهای مسلح روسیه گفت: «می‌بینیم که جنگ در سوریه یک نوع مبارزه کاملا مسلحانه است و اساسا متفاوت از جنگ های کلاسیکی است که در آن دشمن یک ارتش منظم بود».

شویگو در ادامه افزود: «تحت تاثیر این عوامل ماهیت اعمال نظامی به صورت جوهری تغییر پیدا می‌کند و عناصر جدیدی در عملکرد فرماندهان نظامی و  ستادهای فرماندهی در مدیریت نیروها و اسلحه ظاهر می‌شود». 

سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ با درگیری مسلحانه نیروهای دولتی با گروه‌های تروریستی- تکفیری مختلف و در صدر آنها دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره روبه‌روست.

این درگیر‌ی‌ها موجب کشته شدن هزاران نفر و آوارگی میلیون‌ها شهروند سوری در داخل و خارج از این کشور شده است. 

ورود نیروهای هوائی روسیه به در خواست دولت سوریه کمک بسزائی در بازپس گیری بیشتر مناطق این کشور از کنترل تروریست‌ها کرده است.

حضور نیروهای روس در سوریه همچنین موجب آغاز مذاکرات بین دولت سوریه با گروه‌های معارض با هدف حل بحران از طریق راهکار سیاسی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز