خبرگزاری کار ایران

نیکلاس مادورو:

آماده دفاع از کشور هستیم/ نمی‌گذاریم جنون، ونزوئلا را درنوردد

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۳۲۷

رئیس جمهوری ونزوئلا نقشه همتای آمریکایی خود برای اعزام نیروهای نظامی به این کشور را جنون‌آمیز توصیف کرده و بر آمادگی برای دفاع از استقلال و حاکمیت کشورش در برابر هر نوع حمله خارجی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به توطئه‌چینی «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود برای اعزام نیروهای نظامی به ونزوئلا، گفت: «این جنون است.... ترامپ از جنگ قرن بیست و یک سخن می‌گوید.... ای دونالد ترامپ! این جنون است.... او گمان می‌کند که می‌تواند نیروهایش را به کشوری اعزام کند که از خود دفاع می‌کند».

وی با بیان این که اظهارات و نیت ترامپ برای اعزام نیروهای نظامی برخلاف قانون بین‌المللی است، افزود: «حرف‌های ترامپ غیر قانونی و جنایی است..... توطئه گران و راست‌گرایان در صف او ایستاده و با او حرکت می‌کنند و خواستار جنگ در کشورشان هستند.... از خداوند می‌خواهیم که آنها را ببخشد... آنها به دنبال زیان کشورشان هستند.... این مخالفان به کجا خواهند رفت و تا چه میزان آسیب وارد می‌کنند».

مادورو با تأکید بر اینکه مردم ونزوئلا مردم صلح‌جوئی هستند،‌ گفت: «ما زندگی را دوست داریم... ای ترامپ! از تهدیدات تو نمی‌ترسیم، ونزوئلا حق دارد و در کنار حق می‌ایستد، هیچ دلیلی ندارد که تو مردم صلح‌جو را با استفاده از نیروی نظامی تهدید کنی».

رئیس جمهوری ونزوئلا تأکید کرد که نفت دلیل اصلی چنین حملات آمریکایی است.

وی در پایان گفت: «من امروز این سوال را می‌پرسم: دلیل اعلام جنگ علیه ونزوئلا چیست؟ چرا ترامپ آماده اعزام نیروهایش به ونزوئلا است؟ پاسخ آن یک کلمه است: نفت و منابع طبیعی در میهن دوست داشتنی ما».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز