خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای نظامی دیر الزور :

ابوبکر البغدادی در منطقه «البوغاز» گرفتار شده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۵۴۱

سخنگوی رسمی شورای نظامی دیر الزور اعلام کرد که سرکرده گروه تروریستی داعش احتمالا در منطقه کوچک «البوغاز» در ریف دیروالزور گرفتار شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، سخنگوی رسمی شورای نظامی دیر الزور تأکید کرد که هنوز نقطه کوچکی در اطراف «بالبوغاز» واقع در حومه «دیرالزور» همچنان در دست گروه تروریستی داعش است و احتمالا «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه تروریستی در آنجا مخفی شده است

نیروهای دموکرات سوریه همچنان به جنگ علیه آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در ساحل شرقی فرات واقع در مرزهای سوریه- عراق ادامه می‌دهند.

نیروهای دموکرات سوریه که ائتلافی متشکل از گروه‌های کردی- عربی و سریانی و تحت حمایت آمریکا هستند، در دومین پایگاه بزرگ گروه تروریستی داعش در خاک سوریه و منطقه دیرالزور پیشروی کرده‌اند.

شبکه العربیه به نقل از «لیلوی العبدالله» سخنگوی رسمی شورای نظامی دیر الزور که زیر پرچم نیروهای دموکرات سوریه فعالیت می‌کند، اعلام کرد که در آستانه پیروزی بر سرکش‌ترین گروه تروریستی هستند.

وی افزود: «جنگ علیه داعش ادامه دارد و سرانجام پیروز خواهد شد». 

این سخنگو فاش کرد که بسیاری از فرماندهان داعش را دستگیر کرده‌اند. وی در ادامه تأکید کرد که هنوز نقطه کوچکی که مساحت آن از چهار کیلومتر مربع تجاوز نمی‌کند،‌ در اطراف «البوغاز» واقع در حومه دیرالزور همچنان در دست این گروه تروریستی است و احتمالا  سرکرده گروه تروریستی داعش در آنجا مخفی شده است. 

العبدالله در ادامه گفت که داعش در درگیری‌های خود شهروندان غیرنظامی را دستگیر و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد که نیروهای دموکرات سوریه از آغاز جنگ، امنیت گذرگاه‌هایی را برای عبور از مناطق امن فراهم کرده‌اند. 

این سخنگو در ادامه گفت که نیروهای دموکرات سوریه کمک‌های مورد نیاز شهروندان از جمله کمک‌های بهداشتی را به ویژه به زنان و کودکان ارائه می‌دهند.

به‌رغم دعوت هفته گذشته  کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل از نیروهای دموکرات برای اختصاص پایگاهی در مسیر منتهی به اردوگاه «الهول» به منظور کمک‌رسانی به شهروندان پناهنده به این اردوگاه ،‌یک مقام بلند پایه دموکرات دریافت چنین درخواستی را تکذیب کرد.

همزمان با درگیری‌های نیروهای دموکرات سوریه، ‌یگان‌های کرد حمایت مردمی که ترکیه آنها را گروه‌های تروریستی می‌داند، شش عنصر تروریستی داعش را در عملیات امنیتی موصوف به کیفی دستگیر کردند. 

این یگان‌ها که زیر بنای اصلی ائتلاف دموکرات سوریه به شمار می‌روند،‌ تلاش می‌کنند از طریق چنین عملیات‌های امنیتی میزان انفجارهای انتحاری در این مناطق را کاهش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز