خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳ درصدی قیمت نفت در پی کاهش تولید

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۲۰۳

قیمت نفت پس از انتشار جزئیات طرح کاهش تولید اوپک به منظور کاهش عرضه جهانی نفت خام و نیز ظهور نشانه‌هایی از پایان جنگ تجاری آمریکا و چین سه درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، به دنبال انتشار جزئیات برنامه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت به منظور کاهش عرضه جهانی نفت خام و همچنین وجود نشانه‌هایی دال بر پیشروی به سمت پایان جنگ تجاری واشنگتن- پکن قیمت نفت سه درصد افزایش یافت. 

معاملات نفت خام دریای برنت با ۲.۴۸ درصد افزایش معادل یک دلار و ۵۲ سنت به ۶۲ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت با ۳.۳۲ درصد افزایش معادل یک دلار و ۷۳ سنت به قیمت ۵۳ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

هر دو نفت خام با چهار درصد افزایش قیمت برای سومین هفته متوالی سود ثبت کردند. 

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) فهرستی را مبنی بر کاهش تولید نفت اعضا و دیگر تولیدکنندگان اصلی از ابتدای ژانویه ۲۰۱۹ به منظور اعتمادسازی در راستای توافق کاهش کمک‌های نفت خام منتشر کرد.

«فیل فلین» تحلیل‌گر گروه «پرایس فیوچرز» در شیکاگو گفت: «این اقدام به بازار هشدار می‌دهد که آنها در برنامه و تصمیم خود جدی هستند».  

گروه تولیدکنندگان در ماه دسامبر گذشته برای کاهش تولید نفت به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به منظور حمایت از قیمت نفت خام و کاهش انباشت نفتی درست زمانی که عرضه این ماده به ویژه در آمریکا بالاست، توافق کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز