خبرگزاری کار ایران

دبیر کل اتحادیه عرب:

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، مشروط به توافق کشورهای عربی است

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۳۵۶

دبیر کل اتحادیه عرب تأکید کرد که بازگشت دولت سوریه به کرسی اتحادیه مشروط به توافق کشورهای عربی در این زمینه است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «احمد أبوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب تأکید کرد که بازگشت سوریه به کرسی این اتحادیه در گرو توافق کشورهای عربی است. وی نسبت به خروج نیروهای آمریکا از خاک سوریه ابراز تردید کرد. 

وزرای خارجه عرب در نوامبر سال ۲۰۱۱ عضویت «بشار اسد» در اتحادیه عرب را به دلیل مخالفت با طرح عربی برای حل بحران کشورش در آن زمان تعلیق کردند.

أبوالغیط در مصاحبه با تلویزیون مصر درباره گمانه زنی‌ها نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: «این موضوع به توافق کشورهای عربی بستگی دارد و در زمینه موضوعات مهم رأی‌گیری نمی‌شود. توافق به مفهوم اجماع نظر نیست».

وی با افشای مخالفان پشت پرده بازگشت دمشق گفت:‌ «برخی گروه‌ها معتقدند که اگر بشار اسد بدون تفاهم به عرصه قدرت در سوریه بازگردد، پس هشت سال جنگ و کشتار و آوارگی و تخریب برای چه بود؟».

دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه گفت: «برخی نیز می‌پرسند چه تضمینی وجود دارد که در صورت بازگشت سوریه به اتحادیه صحبت‌هایی که ما به عنوان متحدان عرب داخل این سازمان مطرح می‌کنیم، از طریق دمشق به دشمنان ما نرسد؟».

وی در ادعاهایی بی‌اساس گفت: «وضعیت سوریه به زودی حل نخواهد شد و به دلیلی از جمله حضور و نفوذ ایران در منطقه انتظار هم نمی‌رود که به زودی شاهد گشایشی در این زمینه باشیم». 

أبوالغیط با ابراز تردید نسبت به خروج واشنگتن از سوریه تأکید کرد که رفتار آمریکا بسیار متناقض است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید فردا خارج خواهد شد اما مؤسسه‌های دیگر او را به بازبینی محاسباتش قبل از آنکه مسئول سومی شرایط دیگری را برای خروج تعیین کند، وادار می‌کنند.

«حسام زکی» معاون دبیر کل اتحادیه عرب طی اظهاراتی مطبوعاتی گفت هیچ طرحی برای بررسی دعوت از سوریه برای حضور در نشست سران عرب در تونس در ماه مارس آینده وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز