خبرگزاری کار ایران

دومین حمله آمریکا به نیروهای هم‌پیمان دولت سوریه طی یک هفته

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۵۹۰

یک فروند پهپاد آمریکایی تانک متعلق به نیروهای هم‌پیمان دولت سوریه را در شمال استان دیرالزور هدف قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، مسئولان آمریکایی اعلام کردند، هواپیمای بدون سرنشین آمریکا یک دستگاه تانکِ ساخت روسیه از نوع «تی-۷۲» را در سوریه منهدم کرد.

این حمله که هواپیمای آمریکایی «ام. کیو- ۹ ریبر» آن را در نزدیکی «الطابیه» در شمال استان دیرالزور صورت داد، تلفاتی در میان نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا یا نیروهای محلی مورد حمایت واشنگتن نداشت.

ژنرال «جفری هاریگان» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگاران، از اظهارنظر درباره هویت سرنشینان این تانک منهدم‌شده خودداری کرد.

از سوی دیگر، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، افزود در پی این حمله، دو نفر از نیروهای هم‌پیمان دولت سوریه کشته شدند.

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا نیز این حادثه را «جزئی» توصیف کرد و گفت که مایل نیست این حمله را به عنوان حمله‌ای بزرگ تلقی کند.

ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش، شنبه نیز اعلام کرده بود، در پی حمله نیروهای حامی دولت سوریه به مقر نیروهای مورد حمایت واشنگتن در دیرالزور، جنگنده‌های آمریکایی دست به حمله تلافی‌جویانه علیه آنها زدند که در پی آن، بیش از ۱۰۰ نفر از این نیروهای هم‌پیمان کشته شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز