خبرگزاری کار ایران

کاهش بهای طلا در پی بهبود ریسک‌پذی و تسهیل تنش واشنگتن- پکن

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۴۹۷

بهای طلا امروز- چهارشنبه به دنبال تقویت فرصت‌ها برای پایان جنگ تجاری طولانی‌مدت‌ چین و آمریکا و افزایش ریسک‌پذیری کاهش داشته و از پیش‌بینی‌ها نسبت به افزایش نرخ سود آمریکا عبور کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بهای طلا امروز- چهارشنبه- به دنبال پیشرفت مذاکرات پکن- واشنگتن برای پایان دادن به جنگ تجاری دو کشور کاهش یافت. 

در همین راستا بهای پالادیوم طی روندی صعودی به ۱۳۴۰ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید.

در ساعت هشت و چهار دقیقه به وقت محلی، بهای فوری طلا با دو درصد کاهش به هزار و ۲۸۲ دلار و ۷۵۰ سنت در هر اونس رسید. این در حالی بود که معاملات طلای آمریکا با دو درصد کاهش به هزار و ۲۸۳ دلار و ۸۰۰ سنت در هر اونس رسید.

«بنجامین لو»، تحلیلگر کالا در مؤسسه «فیلیپ فیوچرز» گفت: «ظرف مدت کوتاهی برخی خوش‌بینی‌ها نسبت به آتش بس تجاری، عامل بی‌اعتمادی به بازار را از بین برد». 

اما وی در ادامه افزود که طلا با توجه به بهبود تدریجی دارایی‌های پر ریسک و نیز اهمیت دادن سرمایه‌گذاران به نکات تسکین‌دهنده پول از سوی شورای احتیاطی (بانک جهانی) در جریان معکوس قرار گرفته است.

پالادیوم با هفت درصد افزایش در معاملات فوری به هزار و ۳۵۲ دلار و ۴۹۰ سنت در هر اونس رسیده است.

«استاندارد چارترد بانک» طی یادداشتی اعلام کرد که سطح تقاضا برای پالادیوم همچنان بالاست و انتظار می‌رود روند کاهش تقاضا تا سال ۲۰۲۰ ادامه یابد.

بهای نقره نیز با دو درصد کاهش به ۱۵ دلار و ۶۲۰سنت در هر اونس رسید این در حالی است که ارزش پلاتین با هشت درصد افزایش به ۸۲۰ دلار و ۷۴۰ سنت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز