خبرگزاری کار ایران

عبدالفتاح السیسی:

همکاری امنیتی مصر با اسرائیل از هر زمانی قوی‌تر شده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۳۳۲

شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا مصاحبه با رئیس‌جمهوری مصر را که قاهره خواهان عدم پخش آن بود،‌ در برنامه « ۶۰ دقیقه» منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» آمریکا که خواهان عدم پخش آن شده بود،‌ در پاسخ به پرسشی در مورد محکم‌تر و عمیق‌تر شدن همکاری امنیتی مصر با اسرائیل گفت: «بله درست است، هماهنگی بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد». در حقیقت این پاسخ بر وجود همکاری امنیتی تنگاتنگ قاهره با رژیم صهیونیستی صحه گذاشت. 

وی گفت: «نیروهای هوائی گاهی اوقات به عبور به سمت اسرائیل نیاز دارند و این همان دلیل هماهنگی گسترده با این رژیم است».

اعتراف و اذعان رسمی السیسی به این شکل از همکاری با اسرائیل در نوع خود اعتراف نادری به شمار می‌آید، چرا که ارتش مصر در سال گذشته گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر همکاری با اسرائیل برای مقابله با عناصر گروه تروریستی داعش در شمال صحرای سینا را تکذیب کرده بود.

نیروهای امنیتی مصر از سال ۲۰۱۳ با عناصر مسلح در صحرای سینا درگیر شده‌اند. السیسی در پاسخ به پرسشی در مورد دلیل ناکامی در نابودی تروریست‌های شمال صحرای سینا گفت: «چرا آمریکا پس از گذشت ۱۷ سال و صرف هزینه‌های هنگفت چند تریلیون دلاری موفق به نابودی تروریسم در افغانستان نبوده است». 

وی در پاسخ به پرسشی در مورد کودتای او به عنوان وزیر دفاع وقت برای سرنگونی «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری سابق مصر در سال ۲۰۱۳ میلادی گفت: «کل داستان این است که مردم مصر این نوع از افراط‌گرائی دینی را نمی‌پذیرند و این حق مردم است که تغییر هویت این چنینی را نپذیرند».

رئیس جمهوری مصر در مورد نحوه رفتار با مخالفان سیاسی و خارج از قانون خواندن آنها گفت: «نه هرگز چنین نیست! ما فقط با اسلام‌گرایان افراطی برخورد می‌کنیم، ‌ما از حضور آنها در بین خود و زندگی با آنان استقبال می‌کنیم و فقط نمی‌خواهیم آنها سلاح با خود داشته و اقتصاد مصر را تخریب کنند».

السیسی در واکنش به اظهارات مجری برنامه در مورد اینکه برخی از مردم مصر او را رئیس جمهور نمی‌دانند و دیکتاتور نظامی توصیف می‌کنند، ‌گفت: «من نمی‌دانم دقیقا با چه کسی صحبت کرده‌ای اما ۳۰ میلیون مصری علیه دولت وقت به خیابان‌ها آمدند و ما نیز به تبع باید به درخواست‌های آنها پاسخ مثبت می‌دادیم». وی افزود: «این مرحله برای حفظ امنیت و ثبات ممستلزم اتخاذ تدابیر امنیتی بود». 

رئیس جمهوری مصر در واکنش به موضوع کشتار ۸۰۰ نفر در حادثه تحصن هواداران مقام‌های مصری در سال ۲۰۱۳ گفت: «این اطلاعات را شما از کجا آوردی؟ در آن زمان هزاران فرد مسلح در تحصنی حضور داشتند که بیش از ۴۰ روز طول کشید و ما از تمام ابزارهای مسالمت‌آمیز برای متفرق کردن آنها استفاده کردیم». 

وی گزارش‌های نهادهای حقوقی بین‌المللی مبنی بر اینکه مصر بیش از ۶۰ هزار فعال سیاسی را حبس کرده است، تکذیب کرد و گفت:‌ «من نمی‌دانم این عدد را از کجا آورده‌اند ما زندانی سیاسی در مصر نداریم، ما باید با گروهی که به دنبال تحمیل عقیده افراطی عده اندکی هستند،‌ مقابله کنیم». 

همچنین فیلمی از دیدار با برخی شخصیت‌های دیگر از جمله «محمد سلطان» زندانی سابق با تابعیت آمریکایی و یکی از رهبران جنبش اخوان المسلمین پخش شد.

مجری برنامه در ابتدای این فیلم گفت که رئیس ‌جمهوری مصر اصولا مصاحبه مطبوعاتی انجام نمی‌دهد و این شبکه آمریکایی از این مصاحبه بسیار غافلگیر شد. وی افزود که به نظر می‌رسد السیسی از این پرسش‌ها غافلگیر شد و درخواست دولت مصر برای عدم پخش آن گواه این مدعاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز