خبرگزاری کار ایران

نفت آهسته بالا می رود

ملک سلمان: رفاه مردم ادامه سیاستهای اقتصادی قبل است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۴۴

ملک سلمان به برنامه های اقتصادی پادشاه فقید اعتقاد راسخ دارد و همان سیاستهای اقتصادی را ادامه خواهد داد.

با مرگ ملک عبدالله پادشاه ۹۰ ساله عربستان بازار جهانی نفت درستخوش تغییرات شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ با وجود وخامت حال عمومی ملک عبدالله و سفر چند ساعته السیسی، رئیس جمهور مصر به ریاض که نتوانست وی را ملاقات کند گمانه زنی ها در خصوص نزدیک بودن مرگ پادشاه سعودی آغاز شد. تا اینکه سرانجام در ساعات اولیه امروز ۴ صبح به وقت تهران شبکه های سعودی با پخش اطلاعیه ای از سوی دفتر ملک سلمان ولیعهد سعودی مرگ عبدالله بن عبدالعزیز را اعلام کرد.

در آخرین روز کاری بازار و بورس های جهانی با اعلام مرگ عبدالله دستخوش تغییراتی شد به طوریکه تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت نفت آمریکا با یک دلار افزایش به ۴۷ دلار ۳۶ سنت رسیده است. نفت خام برنت نیز با همین مقدار افزایش به ۴۹ دلار ۸۶ سنت رسیده است. نفت اوپک نیز با ۲۱ سنت افزایش ۴۳ دلار و ۲۵ سنت رسیده است.

قیمتهای فوق اصطلاحا قیمت افتتاحیه بازار است و انتظار می رود تا ساعات پایانی امروز باز هم قیمت ها افزایش پیدا کند هرچند با وجود شروع تعطیلات آخر هفته احتمالا از شتاب صعودی قیمت ها گرفته شود.

اما نکته مهم، مصاحبه سعود بن عبدالله بن ثنیان آل سعود با شبکه العربیه در ساعات اولیه صبح است وی که از شاهزاده های سعودی و از نزدیکان به ملک سلمان پادشاه جدید عربستان است اعلام کرد که ملک سلمان به برنامه های اقتصادی پادشاه فقید اعتقاد راسخ دارد و همان سیاستهای اقتصادی را ادامه خواهد داد زیرا وی اعتقاد دارد که تنها راه سعادت و رفاه اقتصادی مردم عربستان ادامه همان تفکرات اقتصادی است.

به گفته کارشناسان این مصاحبه کوتاه با یک شبکه بین المللی که از سوی یکی از شاهزادگان سعودی انجام شده است این پیام را می خواهد به بازار برساند که با مرگ عبدالله قرار نیست تغییر خاصی در سیاستهای نفتی عربستان اتخاذ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز