خبرگزاری کار ایران

رئیس اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی:

خاورمیانه در آستانه جنگ قرار دارد/ پناه بردن مصر و عربستان به سلاح هسته‌ای دور از ذهن نیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۶۹۰

نویسنده و پژوهشگر آمریکایی با تمرکز بر صحنه خاورمیانه در سال جدید گفت که یکی از قوانین اصلی خاورمیانه این است که امور قبل از اینکه از این هم بدتر شود، باید بد شود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «ریچارد هاس» رئیس اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: «یکی از قوانین اصلی خاورمیانه این است که امور قبل از اینکه از این هم بدتر شود، باید بد شود. من معتقدم که در آینده شاهد وقوع این اتفاق خواهیم بود. اگر بخواهم در مورد وقوع جنگ در سال ۲۰۱۹ شرط‌بندی کنیم، آن جا، کره‌شمالی نخواهد بود. دریای جنوب چین هم نخواهد بود. از اقدام‌های «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در اوکراین نیز صحبت نمی‌کنم. من روی ایران شرط می‌بندم. جنگ را در مورد ایران و در تمام جبهه‌های احتمالی آن پیش بینی می‌کنم.»

هاس که پیش از این مدیر برنامه‌ریزی سیاست‌های وزارت خارجه آمریکا بوده است،‌ افزود: «به نظر من جنگی رخ خواهد داد حتی اگر من اشتباه کنم و این اتفاق نیفتد، ظرف دو سال آینده شاهد بازگشت تروریسم خواهیم بود. سوریه دیگر به گذشته خود بازنخواهد گشت و ما شاهد جنگ روزافزون در آنجا هستیم».

وی گفت:‌«احتمال پناه بردن کشورهای دیگر چون عربستان،‌ مصر و ترکیه به سلاح‌های هسته‌ای دیر یا زود، دور از ذهن نیست». 

صحنه فعلی خاورمیانه در نگاه هاس در وضعیت بدی قرار دارد. وی گفت: «ما جهانی را می‌بینیم که تقریبا مرزها دیگر مفهومی ندارند، هیچ مذاکرات جدی هم وجود ندارد، کشورها از داخل دچار فروپاشی شده‌اند». 

هاس در پایان گفت: «هر اتفاقی که در خاورمیانه می‌افتد در آنجا باقی نمی‌ماند. آنجا لاس وگاس نیست. مشکلات خاورمیانه می‌تواند به سراسر جهان منتشر شود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز