خبرگزاری کار ایران

نگاهی به سابقه نقص فنی در هواپیمای مقام‌های سیاسی آلمان

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۸۶۴

تأخیر یا لغو یکی از سفرهای خارجی صدر اعظم آلمان که اخیرا هواپیمایش در مسیر شرکت در نشست سران گروه ۲۰ در آرژانتین مجبور به فرود اضطراری در شهر بون فرانسه شد،‌ اتفاق عجیبی نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،‌ دولت «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به رغم در اختیار داشتن قوی‌ترین اقتصاد اروپا هواپیماهای از کار افتاده را برای کاهش فشار بر مالیات‌دهندگان می‌خرد. 

قدمت برخی از این هواپیماها به دوره آلمان شرقی از نوع اینتر فلوگ بر می‌گردد که ربع قرن پیش ساخته شده‌اند.

تجهیزات داخلی هواپیماهای صدر اعظم آلمان در سطح استاندارد اقتصادی توصیف می‌شوند که رفاه هواپیماهای دولتی را ندارند و مسافران این نوع هواپیماها احساس یک هواپیمای تجاری معمولی را دارند.

مرکل به دلیل فرود اضطراری اخیر که دلیل آن اختلال الکترونیکی در سیستم ارتباطات هواپیما بود، نتوانست به موقع در مراسم افتتاحیه نشست گروه ۲۰ حاضر شود و مجبور شد با هواپیمای تجاری با مسافران به آرژانتین برود.

«گیدو هنریک» فرمانده عملیات هوایی وزارت دفاع آلمان در این‌باره گفت: «دلیل این اخلال مشکل فنی یکی از سیستم‌های هواپیما بود». وی افزود:‌ «ما بسیار خوش‌شانس بودیم که با وجود اختلال سیستم ارتباطی، این هواپیما امکان استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای را داشت و به ایستگاه زمینی پاسخ می‌داد».

نام هواپیمای مرکل «کونراد ادیناور» است که در اصل هواپیمائی است که شرکت هوائی آلمان حدود ۲۰ سال پیش برای انتقال مسافران خریداری کرده و هزینه تعمیر آن ۹۰ میلیون یورو معادل ۱۰۲ میلیون دلار بوده است. 

در بیانیه‌های دولتی آمده است که دو هواپیمای صدر اعظم آلمان طی ۱۰ سال اخیر ۱۴ بار دچار نقص فنی شده است. 

پروازهای مرکل بارها به دلیل نقص فنی لغو یا تأخیر داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به سفر وی به تونس و مصر در سال ۲۰۱۷ یا سفر به دهلی نو در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد که بروز نقص فنی فراوان موجب شد که از یک هواپیمای نظامی ویژه انتقال سربازان از برلین به دهلی‌نو استفاده کند.

وزارت دفاع آلمان مسئول حفاظت از هواپیماهای صدر اعظم است. در این زمینه «ینس فلوسدورف» سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفت: «اگر هواپیمای صدراعظم  با نقص فنی مواجه شود،‌ وزارت دفاع مسئول رسیدگی به حادثه و تعمیر آن است».

وی افزود: «مشکل هواپیمای مرکل در سفر به بوینس آیرس با تعویض قطعات ضروری و همکاری  با شرکت ایرباس در بررسی عوامل این نقص فنی برطرف شد». 

آمارها نشان می‌دهد که هواپیمای بیشتر وزرای دولت آلمان دچار نقص فنی شده است. «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر سابق خارجه آلمان مشهور است که هواپیمایش رکورد بالاترین رقم از نظر نقص فنی را زده است.

در ماه می گذشته هواپیمای اشتاین مایر در مسیر شرکت در کنفرانسی در آمریکای لاتین مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه وین شد.

دولت آلمان در حال حاضر ۱۷ هواپیمای تحت تعمیر در اختیار دارد. کارشناسان ناوگان هوائی مشکلات فنی در هواپیماهای صدر اعظم را به اختلال الکترونیکی و ناوبری، لاستیک‌های مسطح، شکاف در پنجره‌ها و کاهش شدید فشار کابین خلاصه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز