خبرگزاری کار ایران

ائتلاف مخالف موریتانی، دیدار بن‌سلمان از نواکشوت را نپذیرفت

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۳۱۳

انجمن ملی وحدت و دموکراسی،‌ بزرگ‌ترین ائتلاف مخالف در موریتانی از عدم پذیرش دیدار احتمالی ولیعهد سعودی از نواکشوت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ در بیانیه منتشر شده از سوی ائتلاف مخالف موریتانی در صفحه فیسبوک آمده است: «این دیدار در شرایطی واقع شده است که تمام عدالتخواهان در موضوع فلسطین و حامیان و مدافعان حقوق مردم این کشور در مقابل تجاوز اسرائیل و نیز تمام مبارزه‌کنندگان برای حقوق بشر، آزادی بیان و آزادی مطبوعات را به عدم استقبال و ابراز ناخوشایندی از آن وا می‌دارد». 

در ادامه تاکید شده است: «ما گرایش‌ها و رویکردهای جدید بن سلمان در مواضع و سیاست‌های عربستان سعودی را مایه لکه‌دار شدن چهره این کشور و جایگاه مردم عزیز و قابل احترام آن می‌دانیم». 

ائتلاف مخالف موریتانی همچنین تاکید کرد: «ما از دیدار محمد بن سلمان به دلیل اتخاذ مواضع جدیدی که به منافع حیاتی اعراب و مسلمانان زیان رسانده است، از جمله سازش در موضوع فلسطین و نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان استقبال نمی‌کنیم».

این بیانیه همچنین جنایت فجیع قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را محکوم کرده و خواستار انجام تحقیقات جدی و همه‌جانبه درباره عاملان اصلی این جنایت و محاکمه عادلانه آنها شده است.

این بیانیه بر استناد ائتلاف مخالف به «روابط تاریخی قائم بر برادری، عشق و احترام بین دو ملت برادر موریتانی و عربستان سعودی تأکید کرده است».

دیدار ولیعهد سعودی از موریتانی به عنوان پنجمین ایستگاه سفرهای منطقه‌ای او پس از امارات، بحرین و مصر قبل از حضور در نشست گروه ۲۰ صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز