خبرگزاری کار ایران

به دنبال اقامه دعوای سندیکای روزنامه نگاران صورت گرفت؛

آغاز تحقیق دستگاه قضایی تونس علیه ولیعهد سعودی

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۶۶۲

سندیکای روزنامه‌نگاران تونس اعلام کرد که دستگاه قضایی این کشور تحقیقی را علیه ولیعهد سعودی آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ خبر آغاز تحقیق علیه ولیعهد سعودی یک روز پس از اقامه شکایت سندیکای روزنامه‌نگاران تونس علیه دیدار «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی از این کشور اعلام شده است.

سندیکای روزنامه‌نگاران تونس پیام مکتوب پلیس قضائی به نماینده قانونی سندیکا را برای حضور در مقر پلیس به عنوان شاکی علیه دیدار بن سلمان از این کشور منتشر کرد.

این سندیکا اعلام کرد که شکایت علیه ولیعهد سعودی بر اساس گزارش مربوط به اوضاع حقوق بشر در یمن اقامه شده و ما خواهان آغاز تحقیق در این موضوع و اتخاذ تدابیر قانونی لازم برای ارجاع این پرونده به دادستان کل دادگاه بین‌المللی جنائی هستیم.

بن سلمان پس از دیدار از مصر در میان انبوه اعتراض‌­های مردمی به دنبال اتهام‌­های وارده علیه او به دست داشتن در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و حمله نظامی به یمن وارد تونس شد.

«محمد باجی قائد السبسی» رئیس‌جمهوری تونس در فرودگاه از ولیعهد سعودی استقبال کرد.

بر اساس اظهارات «سعید قراش» سخنگوی رئیس‌جمهوری تونس این دیدار به درخواست بن سلمان صورت گرفته است.

رئیس‌جمهوری تونس در تلاش برای کاهش تنگنای میهمانش به دعوت از عکاسان برای حضور در این مراسم اکتفا کرده و خلاف روال معمول خود در چنین دیدارهایی کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز