خبرگزاری کار ایران

تظاهرات شهروندان تونسی علیه سفر بن‌سلمان

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۳۷۹

انجمن‌های حقوقی تونس خواستار عدم استقبال رئیس‌جمهوری این کشور از ولیعهد سعودی به دلیل اتهام او به دست داشتن در جنایت قتل روزنامه‌نگار منتقد و ارتکاب جنایت‌های غیر انسانی در یمن شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،‌ سندیکای روزنامه نگاران تونس در نامه‌ای سرگشاده به « محمد باجی قائد السبسی» رئیس جمهوری این کشور با ابراز انزجار از دیدار «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی از این کشور، او را خطری برای امنیت و صلح در منطقه و جهان و دشمن حقیقی آزادی بیان برشمردند.

آنها دیدار بن سلمان از تونس را نقض آشکار مبانی انقلاب ارزیابی کردند.

انجمن‌های مدنی و چهره‌های سیاسی در مخالفت با دیدار بن سلمان از تونس و محکوم کردن تلاش او برای عادی‌سازی روابط با رژم صعهیونیستی اعتراض کردند.

مردم تونس روز گذشته در پاسخ به ندای ۱۰ سازمان و نهاد از جمله سندیکای ملی روزنامه‌نگاران تونس، انجمن دفاع از حقوق بشر و انجمن زنان دموکرات در اعتراض به این دیدار در مرکز پایتخت این کشور تجمع کردند و پلاکاردهایی را با عنوان «بن سلمان جنایتکار جنگی» و «قاتل کودکان یمنی» بالا بردند. در این تجمع آدمک بن سلمان که از جیب‌هایش اعضای خون‌آلود بیرون می‌آورد، نیز نشان داده شد.

رهبر سندیکای ملی روزنامه‌نگاران تونس در سردر مرکز خود در تونس بنری را نصب کردند که تصویر بن سلمان را در حال حمل اره برقی نشان می‌دهد و بر آن نوشته شده: «تونس سرزمین انقلاب را آلوده نکنید». 

همچنین انجمن زنان دموکرات نیز بنری را بر سر در مرکز فعالیت خود در پایتخت تونس نصب کردند که تصویر بن سلمان را شلاق به دست نشان می‌دهد و بر آن نوشته شده «از جلاد زنان استقبال نمی‌کنیم». 

«خمیس الجهیناوی» وزیر امور خارجه تونس به رغم محکومیت قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی بر ضرورت عدم استفاده از این موضوع به منظور هدف قرار دادن عربستان و امنیت و ثبات این کشور تأکید کرد. سندیکای روزنامه‌نگاران تونس این نوع موضع‌گیری را تمسخر آمیز توصیف کرد. 

بن سلمان سفر خود را از کشور امارات آغاز و سپس بحرین و مصر را مقصد بعدی خود انتخاب کرد. وی امروز- سه شنبه- نیز از تونس دیدار خواهد کرد. 

این نخستین دیدار یک عضو از خاندان حکومتی آل سعود از تونس پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ و فرار «زین العابدین بن علی» رئیس جمهور پیشین این کشور به ریاض است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز