خبرگزاری کار ایران

دیده‌بان حقوق بشر خطاب به بن سلمان: دست عدالت کوتاه نیست

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۷۴۷

دیده‌بان حقوق بشر در توئیتی خطاب به ولیعهد سعودی نوشت که دست عدالت کوتاه نیست و وی در سفر آرژانتین احتمالا مورد رصد دستگاه قضا قرار خواهد گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، ‌دیده‌بان حقوق بشر در توئیتی خطاب به «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نوشت: «دست عدالت کوتاه نیست و مجرمان حتی اگر در آن سوی قاره‌ای دیگر باشند، حتما مورد پیگرد قرار خواهند گرفت. محمد بن سلمان باید قبل از شرکت در نشست سران گروه ۲۰ در آرژانتین این موضوع را مد نظر قرار دهد». 

این سازمان پیش از این نیز در توئیتی خطاب به ولیعهد سعودی به وی هشدار داد: «بن سلمان! قبل از سفر به آرژانتین و ارائه تصویری خوب از خود در مقابل سران کشورهای گروه ۲۰، بدان که دستگاه قضا آنجا در مورد جنایت‌هایت تحقیق می‌کند». 

رسانه‌های سعودی صبح امروز- چهارشنبه اعلام کردند که بن سلمان تونس را به مقصد آرژانتین برای حضور در نشست سران ۲۰ ترک کرد.

دیده‌بان حقوق بشر از آرژانتین خواست تا با استفاده از ماده قانون خود در ارتباط با جرایم جنگی، درباره نقش و دخالت بن سلمان در جنایت‌های ضد انسانی در یمن و قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی تحقیق کند.

«سارا لی ویتسون» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیدبان حقوق بشر گفت که این سازمان درخواست مذکور را به قاضی فدرال آرژانتین؛ جایی که قرار است ولیعهد سعودی این هفته در نشست گروه ۲۰ شرکت کند، ارائه داده است.

وی افزود: «دیده‌بان حقوق بشر اطلاعاتی را به نمایندگان قضائی آرژانتین ارائه داده است به این امید که درباره دخالت و مسئولیت ولیعهد سعودی در جرایم جنگی یمن و شکنجه شهروندان و قتل خاشقجی تحقیق کنند».

قانون اساسی آرژانتین صلاحیت جهانی را در مورد جنایت‌های جنگی و شکنجه  به رسمیت می‌شناسد و این بدان مفهوم است که  مقام‌های قضائی این کشور امکان تحقیق در چنین جنایت‌هایی و محاکمه مرتکبان آنها را دارند اما رسانه‌های این کشور به نقل از منابع قضائی آن اعلام کردند بعید است که مقام‌های آرژانتینی مسئولیتی را متوجه بن سلمان کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز