خبرگزاری کار ایران

روزنامه رسمی کره شمالی گزارش داد؛

رزمایش مشترک سئول و واشنگتن در تضاد با توافق کاهش تنش در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۰۴

کره‌شمالی اعلام کرد که از سرگیری رزمایش نظامی کره‌جنوبی و آمریکا در ابعاد کوچک ناقض توافق‌نامه‌های اخیر در راستای کاستن از تنش‌ها در شبه‌جزیره کره است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی اعلام کرد که از سرگیری رزمایش نظامی کره‌جنوبی و آمریکا در ابعاد کوچک ناقض توافق‌نامه‌های اخیر در راستای کاستن از تنش‌ها در شبه‌جزیره کره است. این خبر را رسانه رسمی کره‌شمالی امروز -دوشنبه- منتشر کرد. 

در روزهای گذشته، ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا و کره‌جنوبی رزمایشی مشترک را که پیش‌تر در ماه ژوئن ملغی شده بود، برگزار کردند. روزنامه رسمی کره‌شمالی گزارش داد که این رزمایش در تضاد با توافق ۱۹ سپتامبر میان پیونگ‌یانگ و سئول قرار دارد که براساس آن بر سر «پایان دادن به اقدام‌های خصمانه» موافقت شد. 

این روزنامه گزارش داد که رزمایش دوهفته‌ای مشترک سئول و واشنگتن «در تضاد کامل با توافق دو کره بر سر توقف تهدیدهای نظامی و روابط خصمانه در شبه‌جزیره کره قرار دارد.»

یک سخنگوی کره‌جنوبی این ادعای کره‌شمالی را بی‌اساس خواند و گفت که این رزمایش‌ در ابعادی کوچک‌تر از یک گردان انجام می‌گیرد و ماهیت آن تدافعی است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز