خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های اسرائیلی مطرح کردند؛

انتخابات شهرداری قدس احتمالا به دور دوم می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۸۷۸

رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که رقابت برای پست شهرداری شهر قدس بسیار تنگاتنگ بوده و در صوت عدم کسب آرای لازم توسط نامزدها، انتخابات به دور دوم خواهد کشید.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ اسرائیل انتخابات شهرداری‌ها و شوراهای محلی را برگزار کرد و تمرکز اصلی آن بر شهر قدس، ‌کانون اصلی تقسیمات سیاسی و دینی بوده است.  

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی و دیگر کانال‌های خبری گزارش داده‌اند که «اوفر برکوویچ» نامزد لائیک اسرائیلی و معاون شهردار فعلی قدس و نیز «موشه لئون» نامزد مورد حمایت احزاب یهودی تندرو در صدر رقابت انتخاباتی قرار دارند و احتمالا به دور دوم این انتخابات خواهند رفت. 

«نیر برکت» شهردار فعلی شهر قدس مجددا نامزد دوره جدید نشده است. 

یهودیان تندرو ۱۰ درصد یهودیان اسرائیل را تشکیل می‌دهند و در شهر قدس نیز  حضور ۳۶ درصدی دارند. 

لائیک‌ها نیز ۲۱ درصد جمعیت یهود اسرائیل و ۴۳ درصد جمعیت قدس را تشکیل می‌دهند که برخی از آنها تندرو نبوده و چهره‌های دینی تقلیدگرا هستند. 

فلسطینی‌ها که یک سوم ساکنان قدس را تشکیل می‌دهند،‌ طبق روال دهه‌های گذشته این انتخابات را در اعتراض به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی تحریم کرده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز