خبرگزاری کار ایران

پس از یک بازرسی بی‌سابقه؛

بازرسان ترکیه از کنسولگری عربستان در استانبول خارج شدند

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۹۴۸

پلیس ترکیه پس از یک بازرسی بی سابقه از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول که هشت ساعت به طول انجامید، این مکان را ترک کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، تیمی از  بازرسان پلیس و دادستان‌­های ترکیه پس از انجام یک بازرسی بی‌سابقه و هشت ساعته در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول که با هماهنگی مقام‌های سعودی برای تحقیق در مورد سرنوشت «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مفقود سعودی صورت گرفته بود، این مکان را ترک کردند.

 خبرگزاری فرانسه گزارش داد که اعضای تیم ترکیه که با همراهی یک هیأت سعودی عملیات تحقیق و بازرسی را انجام دادند، کنسولگری را ترک کرده و به خودروهایشان بازگشتند.

یک مقام مسئول گفته است که این بازرسان نمونه­‌هایی را به ویژه از خاک باغچه کنسولگری گرفته بودند.

پلیس ترکیه عصر روز دوشنبه اقدام به بازرسی از مقر کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کردند. جمال خاشقجی آخرین بار در دوم اکتبر و قبل از ناپدید شدن در این مکان رؤیت شده بود.

برخی از اعضای پلیس­ ترکیه با لباس نظامی و برخی با پوشش عادی با شش خودرو به کنسولگری رسیده و خیلی سریع وارد ساختمان شدند. این تیم‌ها پس از گذشت سه ساعت همچنان در کنسولگری بودند و یکی از کارشناسان نیز به پشت بام ساختمان رفته بودند.

عملیات بازرسی زمانی صورت گرفت که روز دوشنبه شبکه «سی ان ان» گزارش داد عربستان سعودی قصد دارد طی گزارشی اعلام کند که خاشقجی در حین بازپرسی در کنسولگری استانبول به اشتباه کشته شده است.

به گزارش آناتولی ترکیه، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه برای دیدار با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترک خود عازم ترکیه خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز