خبرگزاری کار ایران

رئیس یاتا:

گفت‌وگوهای بی‌نتیجه اتحادیه اروپا و بریتانیا، برای صنعت هوایی خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۶۵۲

رئیس انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) در بیانیه‌ای اعلام کرد که زمان چندانی برای حفظ امنیت خطوط هوایی میان اروپا و بریتانیا باقی نمانده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس یاتا بن‌بست گفت‌وگوهای میان اروپا و بریتانیا بر سر برگزیت را «دیوانه‌وار» و «پرخطر» خواند. این انجمن در بیانیه‌ای هشدار داد که زمان چندانی برای حفظ پروازهای دوسویه باقی نمانده است. 

یاتا پس از آن چنین بیانیه‌ای را منتشر کرد که بریتانیا دستورالعمل جدیدی برای شرکت‌های هوایی صادر کرد تا در صورتی‌که مذاکرات با بروکسل با شکست روبه‌رو شد، از آن پیروی کنند.  

«الکساندر دو ژونیاک» رئیس یاتا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این دستورالعمل آشکارا نشان می‌دهد که چه چیزی در معرض خطر قرار دارد و چه کارهایی باید برای حفظ خطوط حیاتی هوایی انجام داد.»

در دستورالعمل دولت بریتانیا آمده است که چنانچه دو طرف نتوانند به توافق برسند، پروازهایی که از اتحادیه اروپا به سمت بریتانیا و بالعکس پرواز می‌کنند، باید دو مجوز متفاوت دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، خطوط هوایی هشدار داده‌اند در صورتی که نتوانند اطمینان حاصل کنند که مجوزهای خلبان‌ها و استانداردهای امنیتی بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۹ مارس به رسمیت شناخته می‌شود، ممکن است پروازها از بریتانیا به اتحادیه اروپا و بالعکس زمین‌گیر شود.

 دو ژونیاک با هشدار در رابطه با عواقب رویدادهای ماه مارس بر امنیت هوایی و مسافران،‌ این طرح را «دیوانگی» خواند و گفت: «این که کسی با خود فکر کند که می‌تواند مساله‌ای حساس چون پرواز را در آخرین ساعت‌های مذاکره حل‌وفصل کند، اشتباه محض است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز