خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان کل آمریکا:

هرگز به دنبال ضبط مکالمات ترامپ نبوده‌ام

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۳۹۵

معاون دادستان کل ایالات متحده گفت که وی دستوری برای شنود گفت‌وگوهای رئیس‌جمهوری این کشور صادر نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «راد روزنستاین» معاون دادستان کل ایالات متحده، روز گذشته -جمعه- بار دیگر این موضوع را انکار کرد که به‌طور مخفیانه درخواست ضبط گفت‌وگوهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا را داده و درباره امکان اعمال اصل ۲۵ قانون اساسی برای کنار گذاشتن وی از دولت گمانه‌زنی کرده است.

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز پیشتر در مقاله‌ای مدعی شده بود که روزنستاین دستور ضبط گفت‌وگوهای رئیس‌جمهوری آمریکا را صادر کرده است. 

روزنستاین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من هیچ‌گاه دستور ضبط گفت‌وگوهای رئیس‌جمهوری را صادر نکرده‌ام و هیچ‌گاه هم پیشنهادی برای کنار گذاشتن وی از مقامش پیش نکشیده‌ام.»

در این بیانیه آمده است: «داستان نیویورک تایمز نادرست و اساسا غلط است. دیگر درباره این داستان که از منبعی ناشناس نقل شده و وزارت دادگستری را هدف قرار داده و هدفی جز دنبال کردن برنامه گروهی خاص ندارد، اظهارنظر نخواهم کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اما بگذارید واضح بگویم: بر اساس تجربه شخصی من با رئیس‌جمهوری، هیچ بنیادی برای اعمال اصل ۲۵ قانون اساسی وجود ندارد.»

دیگر خبرگزاری‌ها روز جمعه این اظهارات روزنستاین را تایید کردند، حال آن‌که برخی منابع ناشناس اعلام کردند که او به طنز این اظهارات را به زبان آورده است. 

بنا بر بخشی از این قانون، در صورتی که معاون رئیس‌جمهوری و اکثریت کابینه آمریکا ادعا کنند که رئیس‌جمهور شایستگی لازم برای اجرای وظایفش را ندارد، امکان کنار گذاشتن او از سمتش وجود دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز