خبرگزاری کار ایران

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با وزیر خارجه ونزوئلا دیدار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۰۰۳

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که با وزیر خارجه ونزوئلا دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «میشل باشلت» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد موافقت کرده تا با وزیر خارجه ونزوئلا که در روزهای آینده در برابر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد، دیدار داشته باشد. این خبر را دفتر میشل باشلت امروز -دوشنبه- اعلام کرد. 

«راوینا شامداسانی» سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل، در این‌باره به خبرگزاری فرانسه گفت: «می‌توانم تاکید کنم که ونزوئلا درخواست دیدار با کمیسر عالی حقوق بشر را داده و وی نیز این درخواست را قبول کرده‌ است».

هنوز مشخص نیست که این دیدار چه انجام می‌شود اما وزیر خارجه ونزوئلا قرار است فردا در شورای حقوق بشر سازمان ملل سخنرانی کند. 

باشلت در نخستین سخنرانی‌اش در مقام کمیسر عالی حقوق بشر به ونزوئلا اشاره کرده و آن را در میان کشورهایی قرار داده که وضعیت حقوق بشر در آن نگران‌کننده است. 

وی همچنین خواستار ایجاد بدنه‌ای شبه‌قضایی برای جمع‌آوری شواهد درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا در میانمار شده است.

باشلت در سخنرانی خود اشاره کرد که حمله به مسلمانان در استان راخین همچنان ادامه دارد. وی همچنین عنوان کرد که مدارکی دال بر اعدام، شکنجه و خشونت جنسی علیه اقلیت‌ها در استان‌های «کاچین» و «شان» وجود دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز