خبرگزاری کار ایران

پناهجویان؛ پاشنه آشیل حزب حاکم سوئد در انتخابات امروز

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۴۰۴

انتخابات پارلمانی سوئد امروز برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود حزب راست افراطی سوئد در انتخابات پارلمانی این کشور که امروز -یکشنبه- برگزار می شود، به دستاوردهای ملموسی برسد. این در حالی است که حزب پوپولیست دموکرات‌های سوئدی در کارزار خود بیشتر بر مسئله پناهجویان تاکید داشت و نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که هیچ حزبی نمی‌تواند اکثریت آرا را از آن خود کند.

مهاجرت در سال‌های اخیر و به ویژه پس از بحران پناهجویان در اروپا در سال ۲۰۱۵  تبدیل به مسئله‌ای مهم در سیاست سوئد شده است،

سوئد که پیشتر پذیرای پناهجویان بود، از سال ۲۰۱۵ به گروه‌های ضدمهاجرتی روی خوش نشان داد. این در حالی است که سوئد در سال ۲۰۱۵، بیش از ۱۶۰ هزار پناهجو را پذیرفت. 

از آن زمان، دولت سوئد که ائتلاف حزب چپ میانه سوسیال‌-دموکرات و حزب سبز رهبری آن را برعهده دارند، مرزهای جنوبی خود با دانمارک را بسته و سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را در برابر پناهجویان اعمال کرده است. 

حزب راست افراطی دموکرات‌های سوئدی که در جنبش‌های نئونازی ریشه دارد، از تنش بر سر پناهجویان به سود خود بهره برده و براساس نظرسنجی‌ها توانسته محبوبیت خود را ارتقا دهد. 

در سوئد، انتخابات در اکثر مواقع به ائتلاف احزاب حاکم و احزاب در اقلیت ختم می‌شود، اما در این انتخابات، مانند دیگر کشورهای اروپا، آرا میان گروه‌های متفاوت مردم دوپاره شده است و انتظار می‌رود که حاصل پارلمانی پا در هوا باشد. 

حزب سوسیال‌دموکرات تلاش کرد با برنامه‌های همزیستی و ادغام مهاجران در جامعه و فراهم آوردن تحصیل برای آن‌ها با گروه‌های راست افراطی مبارزه کنند. 

احزاب راست میانه‌رو خواستار بودجه بیشتر برای پلیس و یکی شدن سیاست‌های مهاجرتی سوئد با دیگر کشورهای اروپایی شده‌اند. این بدان معناست که مهاجران نمی‌توانند در این کشور بمانند،‌ مگر آن‌که اثبات کنند که می‌توانند از خود حمایت کنند؛ امری که باعث می‌شود بتوانند اقامت پایدار بگیرند.

   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز