خبرگزاری کار ایران

امانوئل ماکرون:

پوتین رویای انحلال اروپا را در سر دارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۱۳۹

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که همتای روس وی رویای نابودی اروپا را در سر می‌پروراند ولی با این وجود، برای وی احترام قائل است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی می‌خواهد اروپا را به نابودی بکشد.

ماکرون همچنین مذاکره با روسیه را ضروری دانست و گفت که ما برای تامین امنیت، به در پیش گرفتن رویکردهای جدید در قبال روسیه نیاز داریم.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو در سوئد، از نامزد حزب ملی‌گرای این کشور که تهدید کرده در انتخابات روزهای آینده آشوب درخواهد گرفت، انتقاد کرد. 

ماکرون روز گذشته -یکشنبه- در گفت‌وگو با تلویزیون سوئدی «اس‌وی‌تی» گفت: «این فرد مطیع شما و ارزش‌هایتان نیست.»

اشاره رهبر ۴۰ ساله فرانسه به «جیمی آکسون»، نامزد ملی‌گرا و رئیس حزب دموکرات‌های سوئدی است که پیشتر گفته بود تفاوتی میان ماکرون و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، وجود ندارد. 

ماکرون همچنین گفت: «به گمان من، مردم و رای‌دهندگان سوئدی باید به این قضیه واکنش نشان دهند. به نظرم این قضیه بیانگر مسائل بسیاری است.»

وی همچنین درباره اظهارنظر آکسون درباره یکی بودن او و پوتین گفت که این سیاستمدار سوئدی «چیزی از ارزش‌ها و منافع نمی‌داند.»

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز