خبرگزاری کار ایران

آنگ سان سوچی:‌

نمی‌توان زمان مشخصی برای بازگشت پناهجویان روهینگیا تعیین کرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۳۲۲

رهبر ملی میانمار گفت که کشورش هنوز آمادگی پذیرش پناهجویان روهینگیا را ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار، امروز -سه‌شنبه- گفت که نمی‌تواند هیچ زمان مشخصی را برای بازگشت پناهجویان روهینگیا از بنگلادش به استان راخین مشخص کند.

وی همچنین گفت که باز پس فرستادن پناهجویان روهینگیا بستگی به مقام‌های بنگلادش دارد. وی ادامه داد که کشورش تنها می‌تواند این پناهجویان را پذیرا باشد و قادر نیست شرایط بازگشت آنها به استان راخین را فراهم کند.

سازمان ملل اعلام کرده که سرکوب مسلمانان روهینگیا از سوی ارتش میانمار در ماه آگوست مصداق «پاکسازی قومی» است. میانمار و بنگلادش توافق‌نامه‌ای برای بازگشت پناهجویان به کشور امضا کرده‌اند، اما اجرای آن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 

خروج مسلمانان روهینگیا از میانمار پس از سرکوب ارتش در بخش شمال غربی استان راخین در تاریخ ۲۵ آگوست سال گذشته میلادی صورت گرفت. پناهجویان روهینگیا از قتل، سوزاندن، غارت و تجاوز نیروهای ارتش خبر دادند.

میانمار مدعی است که نیروهای این کشور درگیر مبارزه قانونی و مشروع با اقلیت روهینگیا که آنها را «تروریست» می‌خواند، هستند.

آنگ سان سوچی گفت که تروریسم همچنان تهدیدی در ایالت راخین است و می‌تواند «نتایج بزرگی» برای منطقه داشته باشد.

وی در طی یک سخنرانی در سنگاپور گفت: «خطر فعالیت‌های تروریستی، که دلیل اصلی رویدادهای انسانی پیش آمده در استان راخین است،‌ امروز نیز به قوت خود باقی است.»

آنگ سان سوچی افزود: «چنانچه این چالش امنیتی مورد توجه قرار نگیرد، خطر خشونت فرقه‌ای همچنان پای برجا خواهد ماند. این تهدید می‌تواند نتایج خطیری داشته باشد، نه تنها برای میانمار بلکه برای دیگر کشورهای منطقه.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز