خبرگزاری کار ایران

وضعیت صدها عنصر «کلاه‌سفیدها» در جنوب سوریه مبهم است

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۵۳

گروهی از عناصر تشکل موسوم به کلاه‌سفیدها، که همچنان در مناطقی در سوریه حضور دارند، نگران سرنوشت خود در سایه پیشروی‌های ارتش این کشور هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وضعیت صدها نفر از عناصر تشکل «کلاه‌سفیدها»- که در قالب سازمان دفاع مدنی در مناطق تحت سیطره معارضان فعالیت دارند- در جنوب سوریه همچنان مبهم است. 

در سایه پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در جنوب و حرکت قریب‌‌الوقوع آن به سمت شمال و مشخصا ادلب، عناصر کلاه‌سفیدها نسبت به سرنوشت خود نگران هستند؛ این افراد یا باید این منطقه را ترک کنند یا با ارتش سوریه وارد مصالحه شوند.

تشکل کلاه‌سفیدها، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، خارج کردن ۸۰۰ نفر از نیروهایش «تنها گزینه» برای جلوگیری از خطر بازداشت یا مرگ توسط نظام سوریه و هم‌پیمان روس آن بود.

روز یکشنبه ۴۲۲ نفر از عناصر کلاه‌سفیدها و افراد خانواده‌‌های‌شان از جنوب سوریه و از طریق فلسطین اشغالی وارد اردن شدند. قرار است کانادا، بریتانیا، آلمان، کانادا و فرانسه میزبان این افراد شوند.

یکی از افراد این تشکل به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است، حدود ۴۰۰ نفر از عناصر کلاه‌سفیدها در شهر درعا و ریف‌های شرقی و غربی آن، مجاور با مرز اردن و استان القنیطره حضور دارند.

نیروهای دولتی سوریه در آستانه بازپس‌گیری کنترل کامل استان‌های درعا و القنیطره هستند. ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه، در تاریخ ۱۹ جولای عملیات نظامی در جبهه جنوبی را آغاز کرده است.

تشکل کلاه‌سفیدها در مارس ۲۰۱۳ توسط بریتانیا و با همکاری آمریکا در ترکیه تاسیس شد. از همان ابتدا حوزه ماموریت این گروه مناطق تحت اشغال گروه‌های شورشی مسلح تعیین شد.

بسیاری از اسناد یافت‌شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد‌شده نشان می‌دهند که کلاه‌سفیدها عضو گروه‌های تروریستی هستند  به‌ویژه این‌که فرآیند به‌کارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان توسط جبهه‌النصره را فراهم کردند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز