خبرگزاری کار ایران

نشست خبری روسای جمهوری آمریکا و روسیه؛

ترامپ: فشار‌ها به ایران باید ادامه یابد/ دیپلماسی را به جنگ ترجیح می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۱۶۶

روسای جمهوری آمریکا و روسیه پس از دیدار در فنلاند، در نشست خبری حاضر شدند.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای روس خود بار دیگر اتهام‌های واهی علیه ایران مطرح کرد.

ترامپ مدعی شد که فشار‌ها بر ایران باید ادامه یابد تا مداخله تهران در منطقه کاهش یابد.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: «مذاکرات خوب پیش رفت. از رییس‌جمهوری فنلاند تشکر می‌کنم. همچنین از روسیه و پوتین تشکر می‌کنم که جام جهانی را به بهترین شکل ممکن میزبانی کردند.»

وی افزود: «دیپلماسی را به جنگ ترجیح می‌دهیم و این برای آمریکا، روسیه و جهان خوب است. اختلاف‌های میان روسیه و آمریکا واضح است و ما درباره آنها مذاکره کردیم. ما در گذشته شاهد منافع دیپلماسی و نتایج شکست مذاکره و دیپلماسی بودیم و آن را حس کردیم.»

ترامپ ادامه داد: «روابط ما با روسیه هیچوقت به این بدی نبوده اما طی ۴ ساعت قبل این مساله تغییر کرد. به عنوان رییس‌جمهوری نمی‌توانم درباره روابط خارجی تصمیم بگیرم، اما مذاکرات سازنده میان آمریکا و روسیه به ثبات جهان کمک می‌کند و من حاضرم این ریسک سیاسی را بپذیرم. در دیدار امروز مساله مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را مطرح کردم و خیلی درباره آن مذاکره کردیم.»

رییس‌جمهوری آمریکا اضافه کرد: «ما همچنین درباره خلع سلاح هسته‌ای مذاکره کردیم و من اطلاعاتی درباره برنامه خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی ارائه کردم. ما همچنین درباره تروریسم افراط‌گرا مذاکره کردیم و قبول کردیم سازمان‌های امنیتی‌مان با هم همکاری کنند.»

ترامپ در ادامه بار دیگر تهدید‌های واهی علیه ایران  را مطرح کرد و گفت: «درباره اهمیت فشار آوردن به ایران برای تمام کردن جنایات این کشور مذاکره کردیم. آمریکا همچنین اطمینان حاصل می‌کند که ایران از نابودی داعش سود نبرد. درباره سوریه نیز همکاری ما می‌تواند جان هزاران نفر را نجات دهد.»

وی در انتها گفت: «اولین قدم‌ها را برای آینده‌ای روشن‌تر برداشتیم. از رییس‌جمهور پوتین برای پیوستن به من در این مذاکرات تشکر می‌کنم. امروز روز بسیار سازنده و ساعات بسیار خوبی بود. مطمئن هستم در آینده بیشتر دیدار می‌کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز