خبرگزاری کار ایران

تحلیل القدس العربی؛

از قتل عام غزه تا استقبال از مسئول مدیریت «توافق قرن» در پایتخت‌های عربی

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۳۴۳

«القدس العربی» با اشاره به تحولات اخیر در فلسطین در تازه‌ترین تحلیل خود نوشت که ظاهرا کشورهای عربی تصمیم گرفته‌اند در مقابل اراده آمریکا تسلیم شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، هرساعت بر تعداد شهدای قتل‌عام وحشیانه‌ای که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در مرزهای غزه انجام داد، افزوده می‌شود و آخرین آمار شهدای این حادثه از شهادت ۶۱ نفر و زخمی شدن دو هزار و ۷۷۱ نفر دیگر در اثر شلیک مستقیم تیر یا بمب‌های آتش‌زا خبر می‌دهد.

آنچه که روز دوشنبه به وقوع پیوست، تکرار قتل‌عام‌های دیگری است که اشغالگران اینجا در غزه و دیگر مناطق فلسطین بارها و بارها مرتکب آن شده بودند و سازمان عفو بین‌الملل تردیدی برای اطلاق عنوان جرایم جنگی بر این جنایت‌ها نداشته و آن را مثال تکان‌دهنده دیگری از استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از نیروی بیش از حد علیه غیرنظامیان خواند.

«جرد کوشنر» نماینده کاخ سفید و مسئول مدیریت «توافق قرن» آمریکا، قربانیان اقدام‌های وحشیانه اسرائیل را «جزئی از مشکل و نه راه حل» خواند و با این عبارات شنیع در جشن انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی سخنرانی کرد. اهانتی که زخم‌های فلسطینیان تشدید می‌کند، این است که این مرد به گرمی در پایتخت‌های عربی مورد استقبال قرار می‌گیرد، کشورهایی که تصمیم گرفته‌اند در مقابل اراده آمریکا تسلیم شوند.

توهین بعدی به مردم فلسطین این است که اکثر قریب به اتفاق رسانه‌ها در اروپا و آمریکا همچنان در حال صحبت درباره درگیری‌های مرزی میان معترضان و نیروهای ارتش اشغالگر هستند به گونه‌ای که این گمانه‌زنی ایجاد می‌شود که گویی مردان، زنان، سالخوردگان و کودکان در غزه سلاح سنگین حمل می‌کردند یا دولت اشغالگر به دولت مستقل فلسطین اعتراف کرده است.

نباید از یک عنصر مهم در این معادله چشم‌پوشی کرد و آن همانا حضور نظامی و اقتصادی اشغالگران اسرائیل درغزه است؛ موضوعی که نه تنها به محاصره زمینی، دریایی و هوایی غزه منجر شده بلکه راه را برای عملیات نظامی پی در پی علیه این منطقه هموار کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز