خبرگزاری کار ایران

القدس العربی؛

راهبرد جدید امنیتی آمریکا با سیاست‌های عملی دولت ترامپ در تضاد است

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۶۷۶

روزنامه القدس العربی در گزارشی درباره استراتژی امنیت ملی جدید امریکا آن را در تضاد کامل با سیاست‌های در پیش گرفته شده از سوی واشنگتن خواند.

به گزارش ایلنا، القدس العربی در تحلیلی درباره استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهار نظر رسمی خود درباره «استراتژی امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۸» گفت: مردمی که در داخل از خود حمایت نکنند، نمی‌توانند از منافع خود در خارج از کشور حمایت کنند. مردمی که نمی‌توانند در جنگ پیروز شوند، نمی‌توانند مانع از بروز جنگ شوند.

دونالد ترامپ افزود: مردمی که به تاریخ خود افتخار نمی‌کنند، نمی‌توانند نسبت به آینده خود اطمینان داشته باشد.

این اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا نمی‌تواند حقیقت مضامین کنونی کاملا متفاوتی که در سیاست ایالات متحده آمریکا از آن استفاده می‌شود را تغییر دهد، این را بگذارید در کنار شدید‌ترین خیانت‌ها به ارزش‌های آمریکایی و نقض حقوق شهروندی شهروندان آمریکایی و اخلال در تلاش‌های دموکراتیک در سیاست خارجی و دخالت‌های نظامی.

این در حالی است که اظهارات سست ترامپ هیچ تطابقی با واقعیت سیاست‌های در پیش گرفته شده از سوی دولت این کشور ندارد و سیاست‌های در پیش گرفته شده موجب اخلال در روابط آمریکا با کشورهای خارجی شده است؛ همانطور که در انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی شاهد این موضوع بودیم.

استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا شامل چهار ستون اصلی محافظت از میهن، گسترش رفاه در آمریکا، حفظ صلح از طریق قدرت و تقویت منافع آمریکا است.

در سطح عمل به این استراتژی در دولت آمریکا شاهد آن هستیم که ستون اول به معنای اعمال محدودیت‌های بیشتر مسافرتی به آمریکا و بازسازی مفهوم مرزی به عنوان محوری دفاعی و نظامی بوده است. ستون دوم نیز در دولت آمریکا به معنای جنگ لفظی یا تجدیدنظر در توافقات تجاری بین‌المللی به اضافه فروش چندمیلیارد دلاری سلاح به دیگر کشور‌ها ترجمه شده است.

ستون سوم اگرچه به دکترین «رونالد ریگان» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا بازمی‌گردد، اما به معنای امتناع از پیوستن به توافق نامه‌های اقلیمی به عنوان تهدیدی برای صلح جهانی و در عین حال حفاظت از اقتصاد ایالات متحده به عنوان یکی از عناصر اصلی امنیت ملی آمریکا است.

اما در خصوص ستون چهارم این استراتژی، تنوع گفت‌وگو در مورد حفاظت از منافع حیاتی ایالات متحده تقریبا در هیچ یک از ۶۸ صفحه استراتژی ۲۰۱۸ دیده نمی‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز