خبرگزاری کار ایران

«القدس العربی» نوشت:

ترامپ پایین ترین سطح محبوبیت در میان روسای جمهوری آمریکا را دارد/ کشورهای عربی مسیر تصمیم‌گیری ترامپ درباره قدس را تسهیل کردند

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۲۲۵

روزنامه «القدس العربی» در تحلیلی با بررسی شرایط خاورمیانه در سال ۲۰۱۷ نوشت که شرایط اسفناک عربی همچنین منجر به آن شد که مسیر تصمیم‌گیری رئیس‌جمهوری آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی نیز تسهیل شود.

به گزارش ایلنا، روزنامه «القدس العربی» در تحلیلی به اقدام‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در سطح بین‌المللی و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در سطح عربستان پرداخته و نوشت:

جهان در سال ۲۰۱۶ شاهد شگفتی بزرگی بود، این شگفتی انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا بود تا سال ۲۰۱۷ با اقدام‌های سیاسی مرد کاخ سفید در داخل و خارج از این کشور متفاوت باشد. انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا موجب دودستگی شدیدی در جامعه آمریکایی میان اعتدال و افراط‌گرایی، مساوات و تبعیض، گشایش و بستن شد و بیانگر آن است که میزان محبوبیت ترامپ در پایان سال نخست ریاست‌جمهوری وی در پایین‌ترین حد ممکن است.

در داخل آمریکا، ترامپ تلاش کرد که وعده‌های انتخاباتی‌اش را به سرعت اجرا کند، از سیاست‌های مهاجرتی تا اجازه ورود به این کشور. وی سلسله تصمیماتی را اتخاذ کرد که بر اساس آن سفر شهروندان هفت کشور خاورمیانه و اسلامی را از ورود به این کشور منع کرد. این تصمیمات با مشکلات قانونی مواجه شد و بارها از سوی دادگاه‌های فدرالی لغو شد.

در سطح بین‌المللی نیز ترامپ انتخاب کرد که عربستان سعودی مقصد نخستین سفر خارجی‌اش باشد و سه نشست را در این کشور با ریاض، شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی و اسلامی برگزار کرد و به جای آنکه دوران ریاست جمهوری خود را با برداشتن گام‌هایی در جهت ساخت روابط خود با منطقه خاورمیانه ایجاد کند، این تصور را ایجاد کرد که جمع‌آوری پول با هدف امضای قراردادهای فروش اسلحه مهمترین هدف وی در ارتباط با منطقه خاورمیانه است. ترامپ همچنین نشان داد که دودستگی ها را در منطقه تعمیق و اختلافات میان کشورهای خاورمیانه را تشدید می کند.

نتایج این سیاست دیری نپایید و در اعمال محاصره از سوی عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر علیه قطر از طریق زمین و هوا و دریا خود را نشان داد. شرایط اسفناک عربی همچنین منجر به آن شد که مسیر تصمیم‌گیری ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی نیز تسهیل شود.

سال ۲۰۱۷ همچنین سال ارتقای سمت محمد بن سلمان به سمت ولی‌عهدی رسمی عربستان سعودی و اجرای اصلاحات در این کشور شد؛ اصلاحاتی مانند اجازه دادن به زنان برای رانندگی یا افتتاح سینما و ایجاد یک سنت عجیب و غریب در بازداشت شاهزادگان در هتل‌های پنج ستاره و آزادی آنها در قبال دریافت چندین میلیارد دلار.

در سال ۲۰۱۷ جهان همچنین نظاره‌گر تراژدی ده‌ها هزار نفر از شهروندان مسلمان روهینگیا در میانمار بود که از سوی ارتش این کشور با آزار و اذیت، قتل عام و جابه‌جایی اجباری آنها از محل زندگی همراه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز