خبرگزاری کار ایران

سفر وزیر دفاع آمریکا به پاکستان در سایه پیشبرد ضعیف استراتژی ترامپ

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۴۵۰

وزیر دفاع آمریکا با هدف درخواست از مقام‌های پاکستان برای ممانعت از استفاده شبه‌نظامیان از این کشور به عنوان پایگاهی برای حمله به افغانستان وارد اسلام آباد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا امروز –دوشنبه- با هدف درخواست از مقام‌های نظامی و دولتی پاکستان برای انجام اقدام‌های بیشتر در زمینه ممانعت از استفاده شبه‌نظامیان از این کشور به عنوان پایگاهی برای حمله به افغانستان وارد اسلام‌آباد پایتخت این کشور شد.

بیش از ۱۰۰ روز از زمان اعلام استراتژی جدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در جنوب آسیا می‌گذرد با این حال مقام‌ها و تحلیلگران بر این باورند تا کنون موفقیت بسیار محدودی در زمینه اجرای این استراتژی حاصل شده است و روشن نیست این استراتژی تا چه اندازه پیشرفت داشته است.

مقام‌های آمریکا مدت زیادی است که از بی‌میلی پاکستان نسبت به اقدام علیه گروه طالبان افغانستان و شبکه حقانی ناامید شده‌اند. چرا که معتقدند اعضای این گروه‌ها از خاک پاکستان به عنوان پناگاه‌های امن برای برای حمله به افغانستان استفاده می‌کنند.

متیس در این باره به خبرنگاران گفت که ما از رهبران پاکستان شنیده‌ایم که آنها از تروریسم حمایت نمی‌کنند، انتظار داریم آنها بر اساس منافع خود و در حمایت از صلح و ثبات منطقه در این زمینه عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز