خبرگزاری کار ایران

خودداری آمریکا از محکومیت قتل عام غزه/ حماس مسئول است!

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۳۱۴

وزارت خارجه آمریکا از محکومیت قتل عام غزه خودداری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل القدس العربی، وزارت خارجه آمریکا مسئولیت شهادت بیش از ده‌ها فلسطینی در غزه را متوجه جنبش حماس دانست و ضمن دفاع از اسرائیل، تاکید کرد که رژیم‌صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد.

«هیدر نائورت» سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته –سه‌شنبه- در کنفرانس خبری گفت: «از کشته شدن تعدادی از مردم فلسطین متاسفیم، خشونتی که جنبش حماس انجام داد و مردم را به حرکت به سمت مرزهای اسرائیل و تلاش برای عبور از آن تحریک کرد را شاهد بودیم.»

وی در ادامه با بیان اینکه اسرائیل حق دفاع از خود در مقابل کسانی که اسلحه و کوکتل مولوتف حمل می‌کنند را دارد، گفت: «آمریکا نسبت به وضعیت انسانی در غزه ابراز تاسف می‌کند.»

در همین حال وی از محکومیت اقدام‌های ارتش اسرائیل در قبال فلسطینیان خودداری کرد.

وی تاکید کرد: «آمریکا به دنبال آن است که میان فلسطینیان و اسرائیل صلح برقرار شود و طرفین به گفت‌وگوها بازگردند.»

ارتش اسرائیل دوشنبه گذشته اقدام به قتل عام مردم فلسطین در نواز غزه کرد که طی آن بیش از ۶۲ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از سه هزار و ۱۸۸ نفر نیز زخمی شدند.

شهروندان فلسطینی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در هفتادمین سالروز روز نکبت اقدام به برگزاری تظاهرات میلیونی کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز