خبرگزاری کار ایران

آمریکا مانع تصویب طرح اجرای تحقیقات مستقل حوادث غزه شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۹۶۹

آمریکا مانع تصویب پیش‌نویس طرح اجرای تحقیقات مستقل در شورای امنیت سازمان ملل درباره حوادث غزه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الحره، آمریکا روز گذشته -دوشنبه- مانع تصویب طرح شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اجرای تحقیقات مستقلی در زمینه خشونت‌هایی که در مرزهای مشترک نوار غزه و اسرائیل رخ داد، شد.

پیش‌نویس این طرح، تیراندازی از سوی نظامیان صهیونیستی که منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی فلسطینی شد را محکوم کرد. در ادامه این پیش‌نویس آمده است: «شورای امنیت عصبانیت و نگرانی خود از کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی که به دنبال بازپس گرفتن حق خود در یک تظاهرات مسالمت‌آمیز بودند را بیان می‌کند».

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «شورای امنیت خواستار انجام تحقیقات مستقل و شفاف درخصوص حوادث غزه است؛ حوادثی که در نتیجه آن ۵۸ فلسطینی کشته و دو هزار و۷۰۰ نفر نیز در جریان این درگیری‌ها زخمی شده‌اند».

آمریکا پیشتر بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرده بود.

در همین حال کویت روز گذشته خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت خاورمیانه پس از کشته شدن ده‌ها فلسطینی در جریان درگیری‌ها با سربازان اسرائیلی شده بود.

نماینده فلسطین در سازمان ملل نیز اعلام کرد که نماینده فلسطین در مقر سازمان ملل در ژنو به دنبال برگزاری نشست فوری مجلس حقوق بشر در خصوص حوادث روز دوشنبه در غزه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز