خبرگزاری کار ایران

سایه سنگین ترامپ بر نشست نمایندگان اتحادیه اروپا و کشورهای بالکان

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۰۷۳

دیدار رهبران اروپا با شش همتای بالکانی در روز پنج‌شنبه در بلغارستان در حالی صورت می‌گیرد که بروکسل تلاش می‌کند از تاثیر روسیه در این منطقه بکاهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبران اتحادیه اروپا در پی آن هستند که پیوندهای خود با کشورهای منطقه بالکان را در نشست هفته آینده تحکیم بخشند، اما به‌نظر می‌رسد که تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، مبنی بر خروج این کشور از برجام بر این مذاکرات سایه انداخته است. 

دیدار رهبران اروپا با شش همتای بالکانی در روز پنج‌شنبه در بلغارستان در حالی صورت می‌گیرد که بروکسل تلاش می‌کند از تاثیر روسیه در این منطقه بکاهد. اتحادیه اروپا به بالکان وعده کرده که در این رابطه، این حوزه را وارد اتحادیه کند.

با این وجود، خروج ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران، همراه با تهدید به اعمال تعرفه‌های تجاری به پیوندهای میان اروپا و آمریکا ضربه زده است و سایه سنگین خود را بر ضیافت شام رهبران اروپا در شامگاه نشست روز چهارشنبه خواهد انداخت. 

«دونالد تاسک»، رئیس کمیسیون اروپا، در حساب توئیتری خود نوشت: «سیاست‌های دونالد ترامپ در قبال توافق هسته‌ای و تجارت، با واکنش اروپای متحد مواجه خواهد شد. رهبران اتحادیه اروپا در اجلاس هفته آینده در صوفیه به این مسائل خواهند پرداخت.»

شش کشور منطقه بالکان- آلبانی، بوسنی، کوزوو، مقدونیه، مونته‌نگرو و صربستان- پس از آن‌که اتحادیه اروپا چهار سال پیش گسترش مرزهای خود را متوقف کرد، با بی‌صبری منتظر پیوستن به این اتحادیه هستند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز