خبرگزاری کار ایران

فرماندار لاهیجان:

آمریکا اعتبار خود را در دنیا از دست داده است/ متناسب با تعهدات اتحادیه اروپا عمل خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۱۷۷

فرماندار لاهیجان با اشاره به بد عهدی آمریکا در خروج از برجام گفت: با خروج و بدعهدی یک کشور چیزی عوض نخواهد شد بلکه آن کشور شان و منزلت پوشالی و اعتبار خود را در دنیا از دست داده است.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، سرپرست فرمانداری لاهیجان پیش از ظهر امروز ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم قربانی معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری لاهیجان اظهار داشت: قرآن صفات مومنین را در آیات آغازین سوره بقره بیان می‌کند؛ صفاتی همچون اعتقاد به غیب، به پاداشتن نماز و انفاق که تعابیر زیادی دارد مانند انفاق جان، مال، جاه و مقام و انفاق علم و دانش که مختص عزیزان معلم است و بسیار اهمیت دارد.

وی به سخنانی از امام(ره) اشاره کرد و افزود: معلمی شغل انبیاست و از نگاه امام‌خمینی(ره) کلید سعادت و شقاوت جامعه در دست معلمان است و ایشان در صحیفه نور به این جمله اشاره داشتند که معلم اول خدای تبارک و تعالی است که مردم را به وسیله انبیا به نورانیت، عشق، محبت و به مراتب کمال که از برای انسان است دعوت می کند.

وی گفت: ارتباط مشترک بین انبیا و معلمان "هدایت انسان و مسئولیت پذیری" است که معلمین عزیز در همه ساعات چه در کلاس و چه در خانه به فکر دانش آموزان خود و سیر تکاملشان هستند بنابر این سیاستگذاری‌ها باید به گونه ای باشد که معلم دغدغهء دیگری جز آموزش و پرورش نداشته باشد.

جانبازی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت شرکت های دانش بنیان پرداخت و افزود: یکی از استراتژی‌های مهم معظم له برای سازمان آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است تا به رسالت مهم خود یعنی توانمدسازی دست پیدا کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش از نگاه ریاست محترم جمهور اصلی ترین پایه فرهنگی در تربیت نیروی انسانی و تقویت زیرساخت های کشور است که باید تمام دستگاه‌ها در جهت تکریم و منزلت علم و دانش، تعلیم و تربیت در جامعه نقش آفرین باشند و یقینا این نگاه اصولی و حیاتی موجب توسعه کشور خواهد شد.

سرپرست فرمانداری لاهیجان در پایان به خروج آمریکا از برجام پرداخت و افزود: برجام یک توافق بین المللی بین ایران و چند کشور قدرتمند دیگر بوده بنابراین با خروج و بدعهدی یک کشور چیزی عوض نخواهد شد بلکه آن کشور شان و منزلت پوشالی و اعتبار خود را در دنیا ازدست داده است.

وی گفت: خروج آمریکا با این تعبیر که این قرارداد به نفع آنها نیست، خود دلیلی بر موفقیت آمیز بودن برجام بوده و همگان بارها شاهد نظارت و تعاریف مقام معظم رهبری از هیات مزاکره کنندگان بودند.

 جانبازی در پایان گفت: همانطور که رئیس جمهور محترم فرمودند تا وقتی اتحادیه اروپا بتواند بر اساس برجام عمل کند ما هم متناسب با تعهدات عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز