خبرگزاری کار ایران

درگیری‌ ارتش و شبه‌نظامیان در میانمار ۱۹ کشته بر جای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۶۹۸

سخنگوی دولت میانمار اعلام کرد که نیروهای شبه‌نظامی به یک باشگاه شرط‌بندی ارتش و یک ایستگاه بازرسی ارتش میانمار در حومه شهر موس حمله کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در اثر درگیری میان نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان شورشی در میانمار ۱۹ نفر کشته شدند. به گفته یک سخنگوی دولت میانمار، در حمله‌ای بزرگ در نزدیکی دروازه مرزی این کشور با چین، ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند. چهار نیروی امنیتی نیز از جمله کشته‌شدگان قرار دارند. 

درگیری‌ها در شمال میانمار در ماه گذشته میلادی شدت گرفت و نشان از شکست بیش از پیش «آنگ سان سوچی»، رهبر ملی این کشور، در حوزه صلح داخلی و در بحبوحه گذار از قوانین کامل نظامی است. 

یک سخنگوی ارتش آزادی‌بخش ملی تانگ (تی‌ان‌ال‌ای) گفت که این گروه به یک باشگاه شرط‌بندی ارتش و یک ایستگاه بازرسی ارتش میانمار در حومه شهر موس حمله کرده است. این ایستگاه بازرسی در صد متری استان شمالی «شان» در میانمار و استان «یونان» در چین قرار دارد. ارتش آزادی‌بخش ملی تانگ متشکل از جنگجویان گروه‌های قومی «تانگ» یا «پالاونگ» است.

ارتش میانمار اغلب با چندین گروه قومی درگیر است. این گروه‌ها مدعی‌اند که برای خودمختاری اقلیت‌های قومی در منطقه می‌جنگند. بیشتر تجارت خارجی میانمار از طریق این مناطق انجام می‌شود. 

«زاو هیتای» سخنگوی اصلی دولت میانمار، گفت که حدود ۱۰۰ شبه‌نظامی  ساعت پنج صبح به وقت محلی، با سلاح و توپخانه، به ارتش حمله کردند. این سخنگو عنوان کرد که نیروهای پلیس و اعضای شبه‌نظامی تحت حمایت دولت که این سخنگو آنان را «پیرا ارتشی» نامید، این شورشیان را از منطقه متفرق کردند.

به گفته زاو هیتای، یک نیروی پلیس و سه شبه‌نظامی دولتی در این درگیری‌ها کشته شدند. وی افزود که شمار نامعلومی از شهروندان میانمار در این منطقه به چین گریختند.    

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز