خبرگزاری کار ایران

پیونگ‌یانگ خطاب به واشنگتن؛

افکار عمومی را منحرف نکنید

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۲۲

خبرگزاری رسمی کره شمالی، اعلام کرد که واشنگتن با این مدعا که وعده از میان بردن تسلیحات هسته‌ای در اثر تحریم‌ها و دیگر فشارها صورت می‌گیرد، «افکار عمومی را منحرف می‌کند.»

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی امروز -یکشنبه- اعلام کرد که تصمیمش مبنی بر از میان بردن تسلیحات هسته‌ای که در دیدار تاریخی سران دو کره از آن پرده برداشته شد، نتیجه تحریم‌ها و فشارهای آمریکا نیست. پیونگ‌یانگ به آمریکا هشدار داد که افکار عمومی را منحرف نکند. 

سازمان ملل و ایالات متحده چندین تحریم را علیه کشور فقرزده کره شمالی در سال‌های اخیر اعمال کرده‌اند تا برنامه‌های موشکی و هسته‌ای این کشور را متوقف کنند. 

«کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، و «مون جائه-این»، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، پس از نخستین ملاقات میان رهبران دو کشور پس از یک دهه در ۲۷ آوریل، بر سر «از میان بردن تمام‌وکمال تسلیحات هسته‌ای» در شبه‌جزیره کره ‌با یکدیگر به توافق رسیدند. اما در این توافق حرفی از قدم‌های مشخص برای رسیدن به این هدف زده نشد. 

خبرگزاری رسمی کره شمالی (کی‌سی‌ان‌ای)، اعلام کرد که واشنگتن با این مدعا که وعده از میان بردن تسلیحات هسته‌ای در اثر تحریم‌ها و دیگر فشارها صورت می‌گیرد، «افکار عمومی را منحرف می‌کند.»

این خبرگزاری، به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه، اعلام کرد که ایالات متحده نباید کره شمالی را با صف‌آرایی در نقاط استراتژیک کره جنوبی و مطرح کردن مباحث مربوط به حقوق بشر «عامدانه تحریک کند.»

این خبرگزاری به نقل از این سخنگو اعلام کرد: «این عمل چیزی نیست مگر تلاش برای خراب کردن فضای گفت‌وگو که به‌سختی به‌دست آمده است. اعمالی از این دست همه‌چیز را به نقطه صفر بازمی‌گرداند.»

کی‌سی‌ان‌ای در ادامه عنوان کرد که واشنگتن نباید «نیت صلح‌دوستانه» کره شمالی را به حساب ضعف بگذارد و آن را بهانه‌ای برای اعمال فشار و تهدیدهای نظامی تلقی کند، چراکه چنین رویکردی کمکی به حل‌وفصل مسئله کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای نمی‌کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز