خبرگزاری کار ایران

احتمال برقراری خط مستقیم تلفنی میان سئول و پیونگ‌یانگ

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۴۴۱

مقام‌های رسمی دو کره درباره ایجاد یک خط مستقیم تلفنی میان رؤسای دولت دو کشور با یکدیگر به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، مقام‌های رسمی در سطح کاری کره‌شمالی و کره‌جنوبی درباره ایجاد یک خط تلفن مستقیم میان رهبران دو کشور بحث کردند.

بنا به اعلام دفتر ریاست‌جمهوری سئول، این گفت‌وگو روز گذشته -شنبه- پیش از ملاقات رهبران تاریخی دو کشور در اواخر ماه جاری میلادی انجام گرفت. 

«چئونگ وا دائه»، رئیس دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی، گفت که این گفت‌وگو در سمت کره‌شمالی در دهکده بی‌طرف نزدیک مرز صورت گرفت.

با باز شدن این خط مستقیم تلفنی، «مون جائه-این»، رئیس‌جمهوری کره جنوبی و «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، پیش از دیدارشان در تاریخ ۲۷ آوریل با یکدیگر تماسی تلفنی خواهند داشت. 

این دیدار پس از نخستین ملاقات مقام‌های دو کشور در سطح کاری در تاریخ هفت آوریل صورت گرفت تا مقدمات را برای سومین ملاقات میان دو کره مهیا کند. 

دو طرف قرار است یک ملاقات دیگر نیز درباره مسائل امنیتی، تشریفات و موضوعات رسانه‌ای در تاریخ ۱۸ آوریل با یکدیگر داشته باشند. انتظار می‌رود هر یک از دو کشور در سطوح بالای حکومتی با یکدیگر دیدار کنند تا درباره دستور کار جلسه پیش رو با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز