خبرگزاری کار ایران

تهران؛ محور گفت‌وگوی می و ترامپ/ جانسون برای رایزنی درباره ایران به آمریکا سفر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۳۶۲

رئیس‌جمهوی آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس طی گفت‌وگویی تلفنی درباره ایران رایزنی کردند. وزیر خارجه انگلیس نیز قرار است با دستور کاری مشابه، به آمریکا سفر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوی آمریکا و «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس، روز گذشته طی گفت‌وگویی تلفنی، در مورد ایران و برخی مسائل دیگر رایزنی کردند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است، ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با ترزا می، با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای تهران، بر «تعهد خود مبنی بر این‌که ایران هرگز به جنگ‌افزار هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد، تاکید کرده‌ است».

ترامپ و می همچنین در مورد مذاکرات پیش‌رو میان آمریکا و کره‌شمالی و «خلع سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره» گفت‌وگو کرده‌اند.

طبق این گزارش، موضوع ایران و برخی مسائل دیگر مانند کره‌شمالی یا بحران سوریه، محور گفت‌وگوهای پیش‌رو میان «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس با «مایک پنس» و «جان بولتون» معاون ترامپ و مشاور امنیت ملی او خواهد بود.

 جانسون قرار است امروز برای سفری دو روزه، عازم آمریکا شود. وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای در این‌باره تصریح کرد: «لندن، واشنگتن و شرکای اروپایی، یکپارچه خواستار مقابله با رفتارهای ایران‌ در منطقه هستند.»

وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه، مدعی شده است که رفتارهای ایران مانند فعالیت‌های سایبری، حمایتش از گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان و برنامه موشکی‌اش از امنیت منطقه کاسته است.

بنا بر گزارش‌ها، سران اروپایی طی هفته‌های اخیر بر تلاش‌های خود برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران (برجام) افزوده‌اند. این احتمال وجود دارد که ترامپ برای حفظ توافق هسته‌ای راهی پیدا کند. از سوی دیگر اما برخی دیگر تحلیل‌ها، حاکی‌ است که رئیس‌جمهوری آمریکا قصد ندارد در صورت تغییر نکردن «برجام» به تعلیق تحریم‌های ایران ادامه دهد. مهلتی که ترامپ برای تغییرات در برجام تعیین کرده است، هفته آینده به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز