خبرگزاری کار ایران

ده‌ها نامزد زن در رقابت با مردان برای کسب کرسی‌های پارلمان لبنان

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۱۸۶

روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی به حضور زنان در انتخابات پارلمانی لبنان پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از الحیات،  ۸۳ زن در لبنان فردا -یکشنبه- در کنار صدها نامزد مرد در نخستین انتخابات پارلمانی این کشور طی ۹ سال گذشته رقابت خواهند کرد. زنانی که صدایشان در دوران تبلیغات انتخاباتی برخلاف نامزدهای مرد که صدایشان شبکه‌های تلویزیونی و میدان‌ها را پر کرده بود، شنیده نشد.

انتخابات پارلمانی لبنان شاهد نامزدی ۲۱ زن سنی در شهرهای اصلی این کشور شامل بیروت، طرابلس، صیدا است و ۲۵ زن دیگر نیز از طایفه مارونی از شهرهای بیروت، جبل لبنان، شمال، زحله، راشیا و شهر جنوبی جزین نیز در این انتخابات حضور دارند. پنج زن نیز از طائفه دروزی در این رقابت‌ها حضور دارند که از طایفه‌های جبل البنان هستند. به طور مشخص زنان از اقلیت‌ها در این انتخابات حضور دارند.

همچنین ۹ نامزد زن شیعه نیز در فهرست های غیر از فهرست متعلق به حزب‌الله و جنبش امل حضور دارند چرا که حزب الله اعتقادی به نامزدی زنان در انتخابات ندارد.

«جان اوگاسبیان» وزیر دولت در امور زنان لبنان اهمیت نامزدی زنان و امکان پیروزی برخی از آنها در این انتخابات را بالا خوانده و در این باره گفت: حضور زنان باعث شده که تعداد نامزدهای حاضر در این انتخابات افزایش پیدا کند و به طبع آن قوانین انتخابات نیز که منجر به افزایش تعداد نمایندگان شده است، تعدیل شود.  نامزدهای زن نیز به کسب تعداد زیادی از آراء برای پیروزی در این انتخابات نیازی ندارند و رای فهرست‌های انتخاباتی برای ورود به پارلمان به صورت مجموع محاسبه می‌شود.

«گولای خالد الاسعد» کم سن و سالترین نامزد حاضر در این رقابت‌ها است که برای کسب کرسی سنی‌ها از استان عکار در این انتخابات حضور دارد، وی ۲۵ سال سن دارد و اصالتا ترکمن است. وی به همراه چهار زن دیگر فهرست زنان عکار را تشکیل داده‌اند و با پنج فهرست دیگر مردانه رقابت می‌کنند. گولای که یک نامش ترکی و به معنا گل است دارای مدرک کارشناسی روابط بین‌الملل و علوم دیپلماسی از دانشگاه آنکارا است و بر این باور است که زنان شایستگی و توانایی آن را دارند که امور جهان را برعهده بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز