خبرگزاری کار ایران

اعلام جزئیات لایحه سالیانه دفاعی آمریکا؛

از منع فروش سلاح توسط ترکیه تا اقدام‌هایی علیه روسیه و چین

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۰۵۸

مجلس نمایندگان آمریکا برخی از جزئیات لایحه دفاعی سالانه این کشور به ارزش ۷۱۷ میلیارد دلار را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته –جمعه- برخی جزئیات لایحه دفاعی سالانه این کشور به ارزش ۷۱۷ میلیارد دلار را اعلام کردند که شامل اقدام‌هایی علیه روسیه و چین و چند کشور دیگر است که بر اساس آن ترکیه به طور موقت از فروش اسلحه منع می‌شود.

لایحه پیشنهادی دفاعی آمریکا شامل مواردی مانند اعمال تحریم‌های جدید علیه صنعت سلاح روسیه و ممنوعیت همکاری نظامی و تامین مالی بیشتر برای جنگ الکترونیک است.

این لایحه همچنین شامل بندی است که مورد حمایت جمهوری‌خواهان است و اجازه می‌دهد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا پایان برخی از تحریم‌های این کشور علیه روسیه را اعلام کند.

اما در خصوص چین، این لایحه دارای بندهایی در زمینه بهبود قدرت دفاعی تایوان است. اخیرا روابط میان تایوان و چین متشنج شده است.

این لایحه همچنین از وزارت دفاع آمریکا می‌خواهد که گزارشی را در خصوص روابط آمریکا و ترکیه تهیه کرده و دراختیار کنگره قرار دهد.

با وجود آنکه ترکیه یکی از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)‌ به شمار می‌رود، اما روابط میان آنکارا و واشنگتن به تازگی با تنش مواجه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز