خبرگزاری کار ایران

فلسطینیان به‌دنبال جایگزینی برای آمریکا در طرح سازش

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۳۶

یک هیات فلسطینی به نمایندگی از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به روسیه و چین سفر خواهد کرد تا با مقام‌های این کشورها درباره «ناظر جدید بر عملیات صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها» رایزنی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، «بسام الصالحی» رئیس حزب چپ‌گرای «خلق فلسطین»- از زیرشاخه‌های سازمان آزادی‌بخش- اعلام کرد، هیاتی فلسطینی به نمایندگی از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، طی هفته جاری به روسیه و چین سفر خواهد کرد تا با مقام‌های این کشورها درباره «ناظر جدید بر عملیات صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها» رایزنی کند.

الصالحی به خبرگزاری «آناتولی» گفت: «این هیات سه‌شنبه در مسکو، پایتخت روسیه خواهد بود.»

به گفته الصالحی، این هیات در چارچوب دیدارها با شماری از مسئولان در وزارت خارجه‌های چین و روسیه، اواخر هفته جاری نیز در پکن حضور خواهد داشت.

وی تصریح کرد، این هیات متشکل از «نبیل شعث» مشاور رئیس تشکیلات در امور روابط بین‌الملل و «قیس عبدالکریم» دبیرکل جبهه «دموکراسی» است.

رئیس حزب خلق فلسطین افزود، این هیات با مسئولان این دو کشور درباره نقش فعال پکن و مسکو در روند مذاکرات صلح و تدوین فرمولی جدید برای این عملیات جهت پایان دادن به اشغالگری اسرائیل، رایزنی خواهد کرد.

وی افزود: «ما به روسیه، چین و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا در این خصوص تکیه می‌کنیم.»

محمود عباس در سخنرانی‌اش در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول، تأکید کرده بود که دیگر میانجیگری دولت آمریکا در هرگونه عملیات سیاسی را قبول نمی‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به‌تازگی در اقدامی خودسرانه، قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با موجی از خشم منطقه‌ای و بین‌‌المللی مواجه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز