خبرگزاری کار ایران

تظاهرات در ارمنستان از سر گرفته شد

کد خبر : ۶۱۷۶۷۳

تظاهرکنندگان در ایروان پایتخت ارمنستان در چندین بخش از شهر، تظاهرات و اعتراض خود را از سر گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، فعالان اپوزوسیون ارمنستان امروز -یکشنبه- چند خیابان اصلی را در ایروان را بستند. 

«دیوید پطروسیان»، رهبر جنبش دانشجویان مخالف به تاس گفت: «قدرت حزب جمهوری‌خواه در کشورمان به پایان رسیده است. ما خواهان آن هستیم که شورای دانشجویی جدا از حزب باشد. جمهوری‌خواهان دانشگاه‌ها را انحصاری کرده‌اند و هیچ فضای آکادمیکی در دانشگاه‌های این کشور حاکم نیست.»

تظاهرکنندگان خیابان «تومانیان»، خیابان «پوشکین» و بلوار «ماشتوتس» را بسته‌اند و در چندین بخش از شهر به تظاهرات و اعتراض مشغو‌ل‌ هستند. پلیس تظاهرات معترضان را زیر نظر دارد، اما تلاشی برای متوقف کردن‌شان نمی‌کند. 

تظاهرات فعالان مخالف دولت از ۱۳ آوریل آغاز شد. روز دوشنبه، «سرژ سرکیسیان»، نخست‌وزیر پیشین ارمنستان، در بحبوحه اعتراض‌ها از سمت خود استعفا داد و روز چهارشنبه، ائتلاف حاکم پس از آن‌که حزب «داشناکسیون» (فدراسیون انقلابی ارمنی) از آن کناره گرفت، از هم پاشید. انتخابات در تاریخ اول ماه می برگزار خواهد شد.

احزاب «تساروکیان»، حزب ارمنستان شکوفا، حزب داشناکسیون و حزب «یلک» اعلام کرده‌اند که آماده‌ هستند به «نیکول پاشینیان» سیاستمدار و عضو کنگره ملی ارمنی، رای دهند. حزب حاکم جمهوری‌خواه نامزدی در این انتخابات نخواهد داشت.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز