خبرگزاری کار ایران

تردید کرملین درباره احتمال لغو تحریم‌های آمریکا علیه «روس‌آل»

کد خبر : ۶۱۵۹۵۲

سخنگوی کرملین گفت که بیانیه‌های واشنگتن مبنی بر احتمال برداشتن تحریم‌های این کشور علیه شرکت آلومینیوم «روس‌آل» مبتنی بر حدس و گمان است.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز -سه‌شنبه- گفت که بیانیه‌های واشنگتن مبنی بر احتمال برداشتن تحریم‌های این کشور علیه شرکت آلومینیوم روس‌آل وابسته به حدس و گمان است. وی در ادامه افزود که به نظرش برآورد ثبات موقعیت ایالات متحده درباره این مسئله دشوار است. 

او اشاره کرد: «در این زمینه می‌خواهم به حدس و گمان اکتفا کنم. تصمیم گرفته شده بی‌تردید تاثیرهای ناخوشایندی بر مصرف‌کنندگان کالاهای این شرکت در قاره‌های مختلف دارد.»

پسکوف افزود: «در حال حاضر گفتن این‌که همتایان آمریکایی ما در این زمینه تا چه اندازه ثابت‌قدم‌اند دشوار است.»

چند روز گذشته، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه این شرکت و شماری دیگر از مؤسسات روسی و ۳۸ شخصیت حقیقی اعمال کرد. این تحریم‌ها در راستای قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، در آگوست ۲۰۱۷ آن را به امضا رساند.  

در پی این اقدام ایالات متحده، ارزش سهام این غول صنعت آلومینیوم حدود ۵۰ درصد سقوط کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز